آستارا - ایرنا - مسئولان آستارا با اشاره به استقبال تجار و گردشگران داخلی و خارجی از بازار این شهرستان، ساماندهی فرهنگی آن را با همکاری و همراهی بازاریان و اصناف خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امام جمعه آستارا روز پنجشنبه در دفتر خود در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گفت: باید با بازاریان و کسبه فعال در بازار و فروشگاه های اطراف آن در خصوص رعایت بیشتر موازین اسلامی و ارزش های فرهنگی در حوزه بازار، نشست های متعددی برگزار شود.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی بازدید میدانی مسئولان امر از بازار، آموزش احکام تجارت و تنویر افکار عمومی درباره عواقب منفی ربا را از مواردی ذکر کرد که می تواند برای رونق کسب و کارهای خرد و کلان مفید باشد.

وی با اشاره به گزارش فرمانده سپاه آستارا در خصوص مشاهده برخی ناهنجاری ها و مظاهر غیر فرهنگی در بازار این شهرستان، حفظ آوازه فرهنگ و نجابت مردم آستارا را لازم دانست و گفت: یقین دارم با همدلی بازاریان، مشکلات موجود رفع خواهد شد.

بازار آستارا با بیش از یکهزار و ۵۰۰ غرفه و فروشگاه های اطراف آن در حاشیه دریای خزر و نزدیک به گمرک آستارا از مناطق اقتصادی و گردشگرپذیر این شهرستان است و همه ساله گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قابل توجهی از آن مجموعه بازدید و خرید می کنند.

در ادامه این جلسه، اعضا بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در دستگاه های اداری با استفاده از روحانیان و مبلغان دینی و تقویت برنامه های قرآنی در مساجد شیعه و سنی به عنوان یکی از مهمترین نمادهای وحدت مسلمانان تاکید کردند.

نورافشانی آسمان شهر از فراز مساجد در شب نیمه شعبان نیز مورد تصویب اعضا جلسه قرار گرفت و جمشید مهدوی معاون عمرانی فرمانداری آستارا نسبت به همکاری متولیان برای اجرای این برنامه تاکید کرد.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

برچسب‌ها