سمنان-ایرنا- رییس حفاظت محیط زیست دامغان گفت: ۳۱ مورد حضور و ابلاغ اخطاریه زیست محیطی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا اول بهمن‌ ماه، به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان داده شد.

علی آذرپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان ضمن کنترل و پایش مستمر واحدهای صنعتی و تولیدی، به دلیل آلودگی هوا امسال سه واحد را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی ادامه داد: از سه واحد ارجاع شده به محاکم قضایی، ۲ پرونده در حال رسیدگی و یک واحد به پرداخت ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و متعهد شد تا نسبت به رفع مشکل آلایندگی اقدام کند.

آذرپور اضافه کرد: کنترل و پایش ماهانه بیش از ۹۰ واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست دامغان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی محیط زیست آثار و عواقب منفی بسیاری دارد و تهدید کننده سلامت و جان شهروندان است بنابراین نباید تحت هیچ شرایط و بهانه ای اجازه آلوده شدن طبیعت و محیط زیست را بدهیم.

آذرپور بیان کرد: توجه و کنترل کامل وضعیت زیست محیطی واحدهای صنعتی، یکی از دغدغه های اصلی و جزو وظایف تعریف شده و مهم مجموعه محیط زیست است که در این زمینه با واحدهایی که به محیط زیست ضرر برسانند برخورد می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان اظهار داشت: بازدید و پایش مراکز دفن پسماندهای شهری و روستایی و نظارت بر نحوه دفع پسماندهای بیمارستانی به صورت مستمر در دستور کار این اداره و کارشناسان مربوطه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.