سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی‌ و گردشگری استان‌ سمنان گفت: زیرساخت‌های گردشگری استان با ظرفیت سه‌هزار و ۸۵۰ تخت آماده پذیرش و ارائه خدمات به مسافران نوروزی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

امیر کرم‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: طی ۲ هفته اخیر پروانه بهره‌برداری موقت برای تعدادی از واحدهای اقامتی استان سمنان صادر شد تا استان در زمینه اسکان مسافران نوروزی مشکلی نداشته باشد.
وی ادامه داد: طی روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ نزدیک به هشت اقامتگاه به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان افتتاح شد.
کرم‌زاده تصریح کرد: آموزش و پرورش استان سمنان نیز در نوروز برای ارتقای ارائه خدمات به مسافران و افزایش ظرفیت اقامتی، کلاس‌ها را برای اسکان مهیا کرده است.
وی اضافه کرد: برای رونق گردشگری در استان سمنان تقویت زیرساخت‌ها یک اصل ضروری است و یکی از رویکردهای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تقویت زیرساخت‌ها است.
کرم‌زاده تصریح کرد: در زمان اوج حضور مسافران در استان سمنان کمبود زیرساخت‌های اقامتی احساس می‌شود که رفع این ضعف در دستور کار است.
کرم‌زاده با اشاره به اینکه تمام تأسیسات گردشگری استان سمنان آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است گفت: کسانی که واکسن زدند، با بررسی کیو آرکد اجازه ورود به رستوران‌های استان را پیدا می‌کنند.
وی یادآور شد: شعار «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به‌ عنوان شعار گردشگری برای استان در سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و با برنامه‌ریزی هدفمند معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران دنبال می‌شود.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی‌ و گردشگری استان‌ سمنان گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان سمنان رونق گردشگری نقشی مهم در توسعه استان دارد.
‌اکنون در استان سمنان ۲۷۳  واحد تأسیسات گردشگری شامل هتل، اقامتگاه سنتی، خانه مسافر، رستوران بین‌راهی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری وجود دارد.

برچسب‌ها