شاهرود - ایرنا - مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی گفت: اقامت سه هزار مسافر و گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی در مراکز دارای مجوز و تاسیسات گردشگری این شهرستان به ثبت رسید.

سید محمد صادق رضویان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد ۹ درصد در تاسیسات گردشگری، ۳۴ درصد در اقامتگاه های موقت، هفت درصد در سایر مراکز شامل مساجد و حسینیه ها، ۵۰ درصد نیز در مکان های وابسته به آموزش و پرورش بویژه در مدارس اقامت داشته اند.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر برای نوروز امسال در قالب کمیته های مختلف تا ۱۵ فروردین‌ ماه سال ۱۴۰۱ به‌ مدت ۲۰ روز فعالیت و به مسافران و گردشگران شهرستان میامی خدمات‌رسانی می‌کند.
رضویان گفت: در راستای خدمات به مسافران نمایشگاه صنایع دستی در کمربندی شهر میامی همچنین پایگاه اطلاع رسانی در ورودی این شهر راه اندازی شده است.
شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری دارد، روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند.

همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.، وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.
آبشارهای زیبای کالپوش، دشت های شقایق و آفتابگردان، جنگل های دشت شاد و نام نیک و سد کالپوش از زیبایی های این شهرستان محسوب می شود.
این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد، و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها