مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: کیفیت آب آشامیدنی این شهر با توجه به داشتن یک تصفیه خانه پیشرفته و مجهز، بسیار بالا بوده و از استاندارهای لازم برخوردار است.

امیر قادری روز شنبه در بازدید از تصفیه خانه آب شرب سد مهاباد اظهار کرد: این تصفیه خانه جزو پیشرفته ترین تصفیه خانه های کشور است که مراحل تصفیه آب در آن مطابق استاندارهای لازم انجام گرفته و آب خارج شده از آن دارای کیفیت بالا و قابل قبولی است.

وی ادامه داد: بعضی از گلایه های شهروندان در زمینه کدر بودن آب در برخی از نقاط شهر مربوط به شبکه لوله گذاری است که به علت قدمت و فرسودگی موجب بد رنگ شدن آب شده است که در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: تاکنون ۶۰ درصد مجموعه لوله کشی آب آشامیدنی این شهر بازسازی و اصلاح شده و برای ۴۰ درصد باقی مانده نیز در حال برنامه ریزی برای بهبود آن در همه نقاط هستیم.

قادری با بیان اینکه برخی از نقاط شهر نیز از فشار آب کافی برخوردار نیست، افزود: با راه اندازی پمپ های آب در مناطق بالادست و مرتفع شهری بخشی از کمبود فشار آب رفع شده و برای سال آینده نیز پروژه های عمرانی در همین راستا در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، تصفیه‌خانه آب شرب مهاباد به عنوان مجهزترین تصفیه خانه آب کشور با ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه، آبان ماه سال ۱۳۹۸ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت نیرو در مهاباد به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه با ظرفیت برداشت ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال ۱۴۱۸، آب شرب سالم و بهداشتی بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت شهری مهاباد را تامین کند.