تربت‌حیدریه- ایرنا- پنجمین جشن نوروزگاه با حضور مسوولان محلی و گردشگران در مجموعه فرهنگی تاریخی مزار قطب‌الدین حیدر تربت‌حیدریه برگزار ‌شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه روز چهارشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای نوروز امسال چهار جشن نوروزگاه در روستاهای شهرستانهای تربت‌حیدریه و زاوه برگزار و امروز نیز پنجمین جشن نوروزگاه در این مکان تاریخی برگزار ‌شد.
علی محمدی افزود: جشن‌های نوروزگاه در روستای ملی بسک و رود معجن و روستاهای گردشگر پذیر حصار، رزگ و ساق و امروز نیز با حضور نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیران ادارات، گردشگران و علاقه‌مندان در مزار قطب الدین حیدر برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشن‌ها احیای آداب و سنن ملی و محلی مرتبط با نوروز، تقویت روحیه نشاط و شادابی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ غنی مردم در گذشته و همچنین جذب گردشگر است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: در این آیین بسیاری از بازی‌های بومی محلی، موسیقی سنتی و غذاهای سنتی روستاها به نمایش گذاشته شد.
محمدی افزود: برای استقبال از گردشگران در این شهرستان، ۳۲ جاذبه تاریخی و گردشگری با استقرار راهنمای گردشگر در آنها و ۶ کمپ و بوستان به منظور اسکان موقت گردشگران ساماندهی شده است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.