۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۳۸
کد خبر: 83245885
T T
۰ نفر
تمهيدات لازم براي برپايي جشن نوروز در تربت حيدريه فراهم شد

تربت حيديه- ايرنا- رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تربت حيدريه از فراهم شدن تمهيدات لازم براي برپايي جشن نوروزگاه در اين شهرستان خبر داد.

علي محمدي روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين ويژه برنامه هفتم فروردين ماه 98 با اجراي برنامه هاي شاد و متنوع در مجموعه تاريخي قطب الدين حيدر و رباط طبسي برگزار مي شود.
وي افزود: براي برپايي جشن نوروزگاه مجوزهاي لازم از اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان دريافت شده و هيچ گونه مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
وي با بيان اينكه تربت حيدريه داراي 320 اثر تاريخي و گردشگري است كه از اين تعداد 40 اثر قابليت جذب گردشگر را دارد اظهار داشت: از مجموع جاذبه هاي گردشگري و تاريخي اين شهرستان 10 جاذبه در مناطق روستايي مي باشد كه با توجه به تغيير ذائقه مسافران و گردشگران، اولويت امسال ستاد خدمات سفر، معرفي قابليت هاي گردشگري روستايي است.
محمدي گفت: بر همين اساس، پنج اقامتگاه بومگردي شهرستان تربت حيدريه از دوم تا 15 فروردين 98 رزرو شده تا خدمات مطلوبي به مسافران و گردشگران نوروزي ارائه شود.
وي با بيان اينكه برگزاري موفق جشن نوروزگاه باعث ثبت آن در تقويم گردشگري استان مي شود افزود: در ادامه جشن نوروزگاه، جشن هايي در روزهاي چهارم و پنجم فروردين نيز در روستاهاي بسك و رودمعجن بخش بايگ برپا خواهد شد.
وي اظهار داشت: در نيمه دوم امسال 46 تور گردشگري به شهرستان تربت حيدريه برگزار شد كه از اين تعداد 13تور مربوط به گردشگران خارجي بود.
تاكنون از مجموع 200 اثر تاريخي و گردشگري شناسايي شده در شهرستان تربت حيدريه، 47 بنا و محوطه تاريخي و 2 اثر معنوي و ناملموس در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
مركز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است.
7079/ 6053