مهاباد - ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: رویداد فرهنگی و آیین نوروزگاه با اجرای برنامه‌های متنوع با همکاری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ،بخشداری، امور عشایر و سایر ادارات در «عین الروم» آغاز شد.

سید علی ترابی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هدف از برگزاری مراسم نوروزگاه معرفی منطقه گردشگری اشنویه و پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی است.

وی ادامه داد: برپایی سیاه چادر عشایری در محل اجرای مراسم نوروزگاه سال ۱۴۰۱، برپایی غرفه‌های محصولات لبنی و صنایع دستی،برگزاری بازی های بومی محلی  از برنامه‌های تدارک دیده شده در این رویداد فرهنگی است.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۱۱ تا ۱۸ روز جمعه اجرا می شود، افزود: برگزاری بازی های بومی محلی، رقص محلی و پخت غذاهای محلی نیز  از جمله دیگر برنامه‌های مورد نظر جهت اجرا در نوروزگاه است.

ترابی اضافه کرد: تمهیدات لازم جهت اجرای این آیین اندیشیده شده و شهروندان و مسافران می توانند اوقات خوشی  را با اجرای برنامه های متنوع تجربه کنند.

به گزارش ایرنا، کتیبه «عین الروم» اشنویه قدیمی ترین سنگ نوشته اورارتویی با مضمونی در ارتباط با آب است؛ کتیبه ای که وقف نامه اهدا آب چشمه ای به همین نام به مردم منطقه به شمار می رود و اهمیت مایه حیات را در حدود سه هزار سال قبل بازگو می کند.

اشنویه در جنوب اذربایجان غربی واقع است و بیش از ۸۲ هزار نفر جمعیت دارد