گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی در ۲۶ اسفند پارسال تا پایان ۱۱ فروردین امسال ۸۹۸ هزار و ۹۴۴ مسافر و گردشگر از سراسر کشور از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و اماکن مذهبی این شهرستان دیدن کردند.

مریم آق‌آتابای روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد مسافران نوروزی ۲۲۳ هزار و ۳۴۸ نفر از بازارچه مرزی اینچه برون در ناحیه شمالی این شهرستان دیدن کردند.

وی اضافه کرد: دراین مدت ۱۵۴ هزار و ۴۵۷ نفر از سه تالاب بین المللی "آلماگل، آلاگل و آجی گل" و ۹۲ هزار و ۳۵۱ نفر از زیارتگاه و بقعه ملاعلی عطا دانشمند هر ۲ در بخش داشلی برون گنبدکاووس بازدید کردند.

آق آتابای ادامه داد: میراث جهانی گنبدقابوس که عنوان بلندترین گنبد تمام آجری جهان را دارد از ۲۶ اسفند پارسال تا پایان روز ۱۱ فروردین امسال ۲۶ هزار و ۳۸۳ نفر بازدید کننده داشت و در این مدت امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان نیز میزبان ۱۲۰ هزار و ۳۸۰ مسافر و گردشگر نوروزی بوده است.

به گفته وی، در بازه زمانی اشاره شده همچنین شهر باستانی جرجان هشت هزار و ۳۲۸ نفر، مجموعه سوارکاری ۱۰۶ هزار و ۱۷۴ نفر، نوروزگاه و بازارچه صنایع دستی ۱۴۱ هزار و ۲۶۵ نفر، موزه تخصصی فرش ۳۱۷ نفر، دیوار بزرگ گرگان ۸۰۰ نفر، سد گلستان ۲۴ هزار و ۳۴۱ نفر و دخمه آق بند گنبدکاووس ۸۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس همچنین گفت: از مجموع مسافران و گردشگران بازدید کننده از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی این شهرستان ۱۴ هزار و ۱۳۵ نفر در مراکز اقامتی "موقت، رسمی و مهمانسراها"ی پیش بینی شده اسکان یافتند.

به گزارش ایرنا، شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها واقع در شرق استان گلستان دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی‌گلی و آلاگل در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت‌های سرسبز است.