بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: جو نسبتا ناپایدار از امروز تا دوشنبه هفته آتی در استان پیش بینی شده است که در برخی مناطق موجب بارش پراکنده باران خواهد شد.

مهدی کمالی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پدیده غالب برای آسمان استان در امروز و فردا ابرناکی آسمان است و در برخی از ساعت ها وزش باد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش های شرق و جنوب استان وزش باد شدید خواهد بود افزود: از روز یکشنبه با تشدید ناپایداری ها تا صبح دوشنبه در برخی از ساعت ها بارش باران و در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق پیش بنی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز دمای هوا در مناطق مختلف به صورت نسبی کاهش می یابد گفت: از فردا تا اواسط هفته دمای هوا در گرم ترین ساعات روز چهار تا هفت درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۴.۲ درجه سانتیگراد خنک ترین و اسماعیل آباد در شهرستان اسفراین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز استان ۶.۵ درجه و بیشینه دمای آن ۲۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.