کرمانشاه - ایرنا- دادستان کرمانشاه گفت: مجرمان سابقه دار و شناسایی شده در استان به صورت مرتب تحت رصد و کنترل دستگاه قضائی و پلیس قرار خواهند گرفت و در صورت ارتکاب جرم شدیدترین برخوردها با آنها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «شهرام کرمی» روز شنبه در نشست مسئولان عالی قضائی و انتظامی استان که به منظور پیشگیری از جرم تیراندازی در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این دسته از افراد حاشیه دار و مساله ساز چه در کرمانشاه و چه شهرستان های دیگر شناسایی شده اند و قطعا برخوردهای بازدارنده ای با آن ها انجام می شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی مصمم است این افراد را به صورت جدی تحت رصد خود قرار داده و حتی اگر جرمی هم مرتکب نشده باشند هرچند وقت یکبار آن ها را احضار و یا بازرسی های لازم را از منازل آن ها صورت دهد.

کرمی تاکید کرد: رصد و کنترل مداوم این افراد باعث می شود آن ها متوجه شوند تحت نظارت مستقیم پلیس و دستگاه قضائی قرار دارند و همین باعث می شود دست از ارتکاب جرم خصوصا درگیری و انجام تیراندازی بردارند.

تداوم ممنوعیت اعطای مرخصی به عاملان تیراندازی

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همچنین با اشاره به اهتمام دستگاه قضائی برای برخورد با جرائم خشن بویژه تیراندازی، گفت: در همین راستا اعطای مرخصی به این افراد از بهمن ماه سال گذشته متوقف و حتی در ایام تعطیلات نوروزی هم ادامه یافت.

وی با بیان اینکه روند عدم اعطای مرخصی به عاملان تیراندازی در سال جدید هم همچنان ادامه پیدا می کند، گفت: در طول یک ماه اخیر افرادی که در این خصوص دستگیر شدند به جرم آنها در شعبات ویژه ای که برای همین موضوع تشکیل شده مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام لازم که عموما حبس و زندانی کردن آن ها بود، صادر شد.

کرمی در پایان جدیت پلیس در برخورد با عاملان تیراندازی و دستگیری این افراد در سریعترین زمان ممکن را هم قابل تقدیر دانست و گفت: خوشبختانه با اهتمام دستگاه قضائی و پلیس برای برخورد با این افراد، فضا روز به روز برای این دسته از مجرمان در استان ناامن تر می شود.