مهدی اقراریان روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا درباره راهاندازی قرارگاههای متعدد مسکن، آسیبهای اجتماعی و قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک در شهر تهران، اظهار کرد: سیاست ایجاد قرارگاهها با هدف ایجاد هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که شهر تهران با آن مواجه است وجود دستگاه های تصمیمگیر متنوع و متداخل در حوزه ماموریتی در تهران است، تاکید کرد: ایجاد قرارگاهها، اقدام و راه حل موقت است و راه حل اساسی و مبنایی این موضوع بحث ایجاد مدیریت یکپارچه خدمات شهری است که باید از طریق مجلس شورای اسلامی و یا شورای عالی استانها پیگیری شود.
اقراریان گفت: مادامیکه این مشکل بر اساس قانون و با ایجاد مدیریت واحد مورد تدبیر قرار نگیرد، این دسته از اقدامات مانند راهاندازی قرارگاهها شاید بتواند تسهیلگری کرده و یا برای هماهنگی بین بخشی کمک کند، اما راه حل اساسی نیست.
به گزارش ایرنا ۲ قرارگاه مسکن و قرارگاه آسیب های اجتماعی از سال گذشته در شهر تهران فعال شدند؛ ۱۵ فروردین ماه امسال نیز سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از تشکیل قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک در شهر تهران خبر داده و درباره اعضای این قرارگاه گفته بود، این قرارگاه با ریاست شهردار تهران، دبیری معاونت حمل و نقل و ترافیک و عضویت همه مدیران ذیربط تشکیل شده و با پیگیری مستمرِ اجرای مصوبات، برنامههای کلان شهرداری را در موضوعات مرتبط دنبال خواهد کرد.