بندرعباس - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: فصل بهار جاری ۳۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی ملی برای طرح‌های عمرانی این بخش هزینه می‌شود.

عباس نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ از اعتبارهای ملی قبل از عید نوروز به اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ابلاغ شده و به عبارتی اعتبار عمرانی سال ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: بافت‌ها و بناهای تاریخی هرمزگان با توجه به شرایط اقلیمی ناشی از موقعیت جغرافیایی برای حفاظت و مرمت به اعتبارهایی بیش از این‌ها نیاز دارد اما با توجه به شرایط کنونی تنها می‌توانیم مرمت اضطراری انجام داده و بهبود وضعیت مالی امیدوار باشیم.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ طرح مرمتی و یک طرح پژوهشی برای اعتبار تخصیص یافته پیشنهاد داده‌ایم که براساس اولویت بندی مرمت‌ها انجام و طرح پژوهشی اجرایی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اشاره کرد: سال گذشته نیز با وجود محدودیت‌های مالی مرمت بخشی از بافت تاریخی لافت، بافت تاریخی کنگ، مسجد قدیم گنگ و ۲ گنبدان کوخرد انجام شد.

نوروزی اشاره کرد: تیرماه پایان سال مالی بوده و تا آن زمان بایستی طرح‌های مرمتی انجام شود که ۱۸ میلیارد ریال از اعتبار تخصیص یافته هم اوراق است.

برچسب‌ها