شهرکرد-ایرنا-رییس سازمان بسیج عشایر کشور از توزیع ۲۵۰هزار بسته معیشتی و کمک مومنانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در مناطق عشایری‌نشین خبر داد.

سرهنگ احمد سعیدی روز یکشنبه در آیین اختتامیه احداث ۲۸۳ واحد مسکن مددجویی و یک‌هزار و ۲۵۰طرح محرومیت‌زدایی با همکاری قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه کوثر و کمیته امداد استان، افزود:در این مدت ۲۰هزار راس دام سبک در قالب پویش نذر قربانی و گوشت قربانی ۲۰۰راس دام سنگین بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در مناطق عشایری توزیع شد.

وی از اجرای پویش کاشت درخت و همچنین تهیه جهیزیه به عنوان برنامه‌های حمایتی در آستانه کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور خبر داد و گفت:در این مدت ۲هزار جهیزیه تهیه و بین عشایر توزیع شد.

سعیدی به راه‌اندازی و فعال شدن پویش یا امام حسن مجتبی(ع) در مناطق عشایری کشور اشاره کرد و گفت: این پویش در راستای محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی و کمک مومنانه در سطح مناطق عشایری کشور به این مناسبت فعال شد.

وی اظهار داشت:بسیج عشایری کشور خدمات متعدد در حوزه آبرسانی ،احیای قنات و چشمه‌های، راه روستایی، ایلراه، احداث خانم عالم، حسینیه و مسجد، ساخت و تعمیر مدرسه، ساخت آبشخور و سایر خدمات در مناطق عشایری ارایه داده است.

سعیدی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان چهارمحال و بختیاری گفت:برای نخستین بار اطلاعات شهدای جامعه عشایری جمع‌آوری و  در سامانه شهدای عشایر کشور ثبت شد.

به گفته وی، کنگره ملی شهدای عشایر کشور به مدت سه شب در اواخر اردیبهشت ماه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.