۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84650109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ذاتی همه دستگاه‌های اجرایی‌ است 

شهرکرد -ایرنا- سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه و تببین فرهنگ ایثار و شهادت و پرداختن به شهدا، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و توسعه و تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف اساسی و ذاتی همه دستگاه‌های اجرایی است.

محسن حسین میرزایی روز یکشنبه در پنجمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان که با حضور رییس سازمان بسیج عشایر کشور برگزار شد، افزود: عزت، اقتدار، امنیت و آرامش امروز کشور مدیون امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری، روحانیت و خون شهدا است و باید ارزش و یاد شهدا در جامعه تبیین و فرهنگسازی شود.

وی با تاکید بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: برای برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری همه دستگاه‌های اجرای و ظرفیت‌های مردمی باید همکاری و تلاش داشته باشند.

حسین میرزایی افزود: برای برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری در سه بخش قبل، حین و بعد از کنگره برنامه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است و باید به گونه‌ای عمل شود که این کنگره برنامه‌ای برای تییین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

وی به حماسه عشایر استان در تاریخ  ۲۰ بهمن ماه سال ۵۷ و تجدید بیعت آنان با امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: عشایر غیور در همه صحنه‌ها حضور چشمگیر و فعالی دارند.

سرپرست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صیانت از فرهنگ غنی، ناب و فاخر اسلام، توجه به فرهنگ غنی ایثار و شهادت است که این فرهنگ باید در جامعه اسلامی نهادینه و تبیین شود.

به گفته وی، عشایر در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن تاکنون نقش بی‌بدیلی داشته‌اند و برگزاری این کنگره باید منجر به توسعه، تعمیق و تثبیت فرهنگ ناب و فاخر ایثار و شهادت بین آحاد جامعه شود.

وی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال تقدیر کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی این روز بزرگ، واقعه‌ای کم‌نظیر و حماسی به شمار می‌رود.   

۲۴ کمیته ویژه برگزاری کنگره ملی ۱۰ شهید جامعه عشایری در چهارمحال و بختیاری  تشکیل شد

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری از تشکیل ۲۴ کمیته ویژه برای برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایری کشور در استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این کنگره از ۲ سال گذشته آغاز شده و اردیبهشت ماه سال آینده در استان با حضور ۴۰ هزار نفر از خانواده شهدای جامعه عشایری برگزار خواهدشد.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: برای برگزاری این کنگره ستادهای اجرایی و محتوایی، پشتیبانی، سازندگی، برنامه ریزی و مالی، ارزشیابی و نظارت، اسکان و تشریفات، حفاظت و امنیت، زنان و خانواده، روحانیت و مراکز مذهبی، کودک و نوجوان، دانش آموزی و فرهنگی، اطلاع رسانی، فرهنگی و هنری، فضاسازی، امنیت و انتظامات، علمی و دانشجویی، ورزش و جوانان، همیاری و مشارکت مردمی و نمایشگاه‌ها در استان تشکیل خواهد شد.

وی به تشکیل ستادهای ملی برای برگزاری این کنگره ملی تاکید کرد و گفت: برگزاری این کنگره یک رویداد فرهنگی بی‌نظیر است که اثرگذاری قابل توجهی در سطح ملی خواهد داشت و در این مدت به دلیل شرایط کرونایی به تاخیر افتاده و زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره در استان های کشور انجام شده است.

وی اظهارداشت: چهارمحال و بختیاری دارای سابقه دیرینه در تاریخ گذشته عشایری دارد و جمعیت عشایری آن جزء رده‌های بالای جامعه عشایری کشور است و برگزاری این رویداد فرهنگی اثرگذاری بالایی در بخش فرهنگی استان خواهدداشت.

اکبری به همراهی مردم استان در برگزاری این کنگره ملی تاکید کرد و گفت: برای برگزاری این کنگره ملی ۴۰ هزار نفر از جامعه عشایری و خانواده شهدای عشایر کشور میهمان استان خواهند بود که باید از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این یادواره استفاده کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)  چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تجربه خوبی در خصوص برگزاری کنگره شهدا در استان وجود دارد، گفت: برگزاری این کنگره ماموریت سنگینی است و باید از این فرصت در شناساندن استان و ظرفیت‌های متعدد آن به خصوص در زمینه گردشگری استفاده کرد.

وی اظهارداشت: در راستای برگزاری این کنگره ۱۰ هزار خدمت در  قالب محرومیت زدایی و فرهنگی در مناطق عشایری مختلف کشور و استان در حال انجام است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)  چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نخستین شهید بسیجی، جامعه پزشکی و مهندسی مدافع حرم و نخستین کاروان راهیان نور جبهه مقاومت از استان چهارمحال و بختیاری است، گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری همیشه در صحنه‌های مختلف حضور فعال دارند و برای حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی تلاش می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در ایام دهه مبارک فجر بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه توسط کمیته ایثار و شهادت در استان برگزار شد.

فریبرز نجفی افزود: برگزاری ۴۰ یادواره شهید، برگزاری برنامه‌های تبیین دهه فجر با محوریت ۳۰ مسجد و حسینیه که با تلاش خانواده شهدا  احداث شده، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدای انقلاب و همچنین شهدای جامعه عشایری از مهمترین برنامه‌های برگزار شده در دهه فجر امسال بود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایر در استان افزود: این کنگره با شعار ۱۰ هزار شهید، ۱۰ هزار خدمت و با هدف محرومیت زدایی در جامعه عشایری کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی، این کنگره ملی یک برنامه بزرگ فرهنگی و تاریخی برای معرفی شهدای عشایری به جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی۲۲بهمن افزود: مردم استان همیشه نشان دادند و ثابت کردند که در راستای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب قدم برمی دارند و در حفظ ارزش‌های انقلاب ثابت قدم هستند.

۲۰هزار سته معیشتی بین عشایر چهارمحال وبختیاری توزیع شد

فرمانده بسیج عشایری استان چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه محرومیت زدایی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مهمترین اهداف برگزاری این کنگره ملی است، گفت:۲۰ هزار بسته معیشتی تاکنون بین جامعه عشایری استان توزیع شده است.

سرهنگ علی اصغر ایزدی افزود: امسال ۶۰ جهیزیه و ۴۰۰بخاری با تلاش بسیجیان، سپاه و خیران بین عشایر استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه جرقه نخست برگزاری این کنگره از وصیت نامه شهید "فتاح مومنی " زده شد، افزود: رویکردهای تعریف شده برای این کنگره از از وصیت‌نامه این شهید گرفته شده است.

به گفته وی، در حوزه فرهنگی این کنگره نیز برنامه‌های مختلف از جمله یادواره شهدای آبروی محله، یادواره شهدای عشایری، سرکشی از خانواده شهدای عشایری و بیماران صعب‌العلاج، احداث ۶۰ واحد مسکونی در مناطق عشایری انجام شده است.

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره ملی ۱۰ هزارشهید عشایر کشور ۲۹ اردیبهشت ماه سال آینده در چهارمحال وبختیاری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha