مهاباد - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: خیّران شهرستان مهاباد با پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد ریال در طرح پویش «خاتم سلیمانی» ویژه آزادی زندانیان به عنوان شهر برتر کشور از طرف سازمان زندان های کشور انتخاب شده است.

مجتبی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته خیران نیک اندیش این شهرستان با اهدای بیشترین کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در آذربایجان غربی و کشور به عنوان شهر نمونه و برتر انتخاب شد که این امر نشان دهنده مشارکت بالای خیران مهابادی در کارهای خداپسندانه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ زندانی جرایم غیرعمد با همت خیران این شهرستان آزاد شدند اضافه کرد: هم اکنون نیز ۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان مهاباد حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند تا با مشارکت خیران بتوانند به آغوش گرم خانواده خود برگردند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی اظهار کرد: تاکنون ۶۰ میلیارد ریال کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این استان در قالب جشن گلریزان ماه مبارک رمضان در شهرستان های مختلف استان جمع آوری شده است.

محمدی بیان کرد: هم اینک در آذربایجان غربی ۳۵۰ زندانی با محکومیت جرایم غیرعمد و مالی برای آزادی از بند، چشم انتظار کمک های خیران و مردم نوعدوست استان هستند.

وی افزود: هر مبلغی که توسط خیّران در جشن های گلریزان جمع آوری شود، معادل آن نیز توسط ستاد دیه برای زندانیان جرایم غیر عمد آن شهرستان پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطایی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد.