مردم خوی ۵۰ میلیارد ریال به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند

ارومیه- ایرنا- دادستان دادسرای عمومی خوی با اشاره به همراهی پرشور مردم در ایام ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: خیّران این شهرستان ۵۰ میلیارد ریال به آزادی این زندانیان و محکومان مالی کمک کردند.

حجت‌الاسلام یعقوب رشتبر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت اقشار مختلف مردم در جشن گلریزان و بازگرداندن زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده‌هایشان نماد زیبایی از مشارکت و حس نوع‌دوستی در جامعه است و این حرکت خداپسندانه علاوه بر داشتن اجر معنوی دارای ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: این سنت حسنه و نیک که به‌رسم هرسال از ابتدای ماه مبارک رمضان در شهرستان خوی برگزار می‌شود، امسال نیز با کمک خیّران و مردم نوع‌دوست برگزار شد و توانستیم در این امر خیر قدم‌های خوبی برداریم.

دادستان دادسرای عمومی خوی ادامه داد: هدف از این حرکت خداپسندانه کمک به آزادسازی زندانیانی است که به دلیل عدم توانایی نسبت به پرداخت دین در جرائم غیرعمد مانند تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و نیز عدم توانایی در پرداخت نفقه و مهریه‌های معقول و محکومیت مالی در پی صدور چک بلامحل غیر کلاهبرداری در زندان‌ها محبوس هستند.

حجت‌الاسلام رشتبر با اشاره به اینکه پس از بررسی های کارشناسی، تعداد زندانیان آزادشده با کمک مردم در سال جاری اعلام می شود، اظهار کرد: در جشن گلریزان سال قبل نیز حدود ۱۴۰ نفر زندانی با کمک خیّران به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی گفت: پیشگیری از ارتکاب جرم همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دستگاه قضایی کشور است و باید همواره با الگوگیری مستقیم از آموزه‌های دینی و فرهنگ‌سازی در جامعه با مشارکت خود مردم این موضوع را به حداقل برسانیم تا شاهد جامعه‌ای پویا و بهتر شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha