گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس گفت: سرنوشت قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین فقط مربوط به ایران و یا کشورهای اسلامی نیست بلکه مسئله انسانی و جهانی است و همه آزادیخواهان جهان باید جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطین را فریاد بزنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر در گنبدکاووس افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب،  باید فلسطین را از خودمان و پاره تن امت اسلام بدانیم زیرا قدس و فلسطین عزّت امت اسلام هستند.

وی اضافه کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت کشورهای غربی، جنایات زیادی علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهد که انسانیت حکم می‌کند باید مقابل این جنایات ایستاد و از حقوق مردم فلسطین دفاع کرد.

حجت الاسلام ترابی همچنین روز قدس را روزی سرنوشت ساز برای امت اسلامی دانست و گفت: این روز هرچه باشکوهتر برگزار شود، نتایج بهتری برای جهان اسلام رقم خواهد خورد.

وی از همه اقشار جامعه ایران اسلامی به خصوص مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس خواست در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده داشته باشند.

حجت الاسلام ترابی همچنین با قدرانی از تلاش‌ دولت سیزدهم بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش واکسیناسیون عمومی علیه کرونا و ارتقای سلامت جامعه بیان داشت: بواسطه این اقدامات ماه‌هاست که شاهد برگزاری تجمعات، نمازهای جمعه و جماعات و در روزهای آینده نیز راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر خواهیم بود.

وی افزود: فراهم شدن زمینه حضور مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی فرصت خوبی برای تحقق جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

دراین نشست که روسای برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس در آن حضور داشتند، بر ضرورت همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای فراهم کردن مقدمات و تمهیدات لازم در برگزاری آیین باشکوه راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر تاکید شد.