تهران- ایرنا- فدراسیون تنیس فرانسه به تنیسورهای روسیه و بلاروس اجازه داد بدون پرچم و سرود کشورشان در مسابقات گرند اسلم «رولن‌گاروس» شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، پس از تحریم و تعلیق تیم‌ها و ورزشکاران روسیه و بلاروس از شرکت در مسابقات رشته‌های مختلف، نهادهای بین‌المللی تنیس اعلام کردند که ورزشکاران این کشورها می‌توانند در تورنمنت‌ها شرکت کنند اما بدون پرچم و سرود ملی کشورشان. با این وجود مسوولین ورزشی انگلیس که مسابقات ویمبلدون، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان، را برگزار می‌کنند، با حضور ورزشکاران روس در این رقابت‌ها مخالفت کردند.

از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، موضوع حضور تنیسورهای روسیه و بلاروس در مسابقات مختلف به مسئله‌ای مهم در این رشته ورزشی تبدیل شده است. روزنامه اکیپ فرانسه به نقل از رییس فدراسیون تنیس این کشور اعلام کرد که ورزشکاران این ۲ کشور می‌توانند در رولن‌گاروس، تنها گرند اسلم جهان که روز خاک برگزار می‌شود، شرکت کنند.

ژیل مورتون گفت: از بیانیه وزارت‌های ورزش اتحادیه اروپا مبنی بر رقابت ورزشکاران روسیه و بلاروس تحت عنوان بی‌طرف پیروی می‌کنیم. ورزشکاران این ۲ کشور بدون پرچم و سرود کشورشان رقابت خواهند کرد.

«دنیل مدودف» و «آندری روبلف» در رده‌های دوم و هشتم بخش مردان جهان اهل روسیه و «آریانا زابالنکا» نفر چهارم تنیس زنان جهان اهل بلاروس هستند.

مسابقات رولن‌گاروس سومین گرنداسلم سال از یکم تا پانزدهم خرداد در فرانسه برگزار می‌شود.