۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 84737109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تنیسورهای روسیه و بلاروس می‌توانند در «رولن‌گاروس» شرکت کنند

تهران- ایرنا- فدراسیون تنیس فرانسه به تنیسورهای روسیه و بلاروس اجازه داد بدون پرچم و سرود کشورشان در مسابقات گرند اسلم «رولن‌گاروس» شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، پس از تحریم و تعلیق تیم‌ها و ورزشکاران روسیه و بلاروس از شرکت در مسابقات رشته‌های مختلف، نهادهای بین‌المللی تنیس اعلام کردند که ورزشکاران این کشورها می‌توانند در تورنمنت‌ها شرکت کنند اما بدون پرچم و سرود ملی کشورشان. با این وجود مسوولین ورزشی انگلیس که مسابقات ویمبلدون، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان، را برگزار می‌کنند، با حضور ورزشکاران روس در این رقابت‌ها مخالفت کردند.

از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، موضوع حضور تنیسورهای روسیه و بلاروس در مسابقات مختلف به مسئله‌ای مهم در این رشته ورزشی تبدیل شده است. روزنامه اکیپ فرانسه به نقل از رییس فدراسیون تنیس این کشور اعلام کرد که ورزشکاران این ۲ کشور می‌توانند در رولن‌گاروس، تنها گرند اسلم جهان که روز خاک برگزار می‌شود، شرکت کنند.

ژیل مورتون گفت: از بیانیه وزارت‌های ورزش اتحادیه اروپا مبنی بر رقابت ورزشکاران روسیه و بلاروس تحت عنوان بی‌طرف پیروی می‌کنیم. ورزشکاران این ۲ کشور بدون پرچم و سرود کشورشان رقابت خواهند کرد.

«دنیل مدودف» و «آندری روبلف» در رده‌های دوم و هشتم بخش مردان جهان اهل روسیه و «آریانا زابالنکا» نفر چهارم تنیس زنان جهان اهل بلاروس هستند.

مسابقات رولن‌گاروس سومین گرنداسلم سال از یکم تا پانزدهم خرداد در فرانسه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha