به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن داوری روز یکشنبه در آیین تجلیل از دستاندرکاران قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد افزود: در همین جا همپیمان میشویم تا در ایام تعطیلات عید فطر بهتر از نوروز برای زائران عمل کنیم و در تعطیلات تابستان نیز بهتر از عید فطر انجام وظیفه خواهیم کرد.
فرماندار مشهد و رییس قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد گفت: هرچند خدمات نوروزی امسال بدون نقص نبود اما این خدمات متفاوت بود، چراکه امسال پیش از سفرها پیشبینی مسایل و مشکلات زائران انجام شد تا مردمی را که ۲ سال حسرت زیارت داشتند را پذیرایی نماییم.
محسن داوری افزود: برنامهریزیها به گونهای بود که امسال زائران دغدغه مکان اسکان، تشرف آسان به حرم در لحظه تحویل سال، تامین امنیت و سایر خدمات را نداشته باشند.
وی گفت: با وجود این همه اقدامات مثبت بویژه با شرایط شکننده کرونا، برخی سیاهنمایی کردند و خدمات را با وجود اقدامات کنترل شده درباره کرونا به درستی بازگو نکردند.
فرماندار مشهد بیان کرد: در ایام تعطیل نوروز روزانه هزار تن گوشت مرغ در مشهد توزیع شد، در حالی که به طور معمول ۲۰۰ تن گوشت مرغ در این کلانشهر توزیع میشد.
داوری ادامه داد: بر خلاف گذشته که زائران برای گزارش تخلف باید به بازرسان مراجعه میکردند اما امسال شرایط به گونهای بود که خود بازرسان در صحنه تخلف به زائران مراجعه کردند و در این راستا ۱۰ میلیارد ریال بواسطه تخلفات به زائران بازگردانده شد.
رییس اداره میراث فرهنگی و دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد گفت: با توجه به اهمیت کلانشهر مسافرپذیر مشهد و با تاکید استاندار خراسان رضوی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان را در قالب ۱۱ کمیته با رویکرد جهادی برای ارائه خدمات شایسته به زائران بارگاه محور رضوی تشکیل دادیم.
حسین امیر کلالی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت اسکان مسافر و پارکینگهای شهری و حرم رضوی، عدم وضع محدویت تردد ترافیکی در اطراف حرم مطهر رضوی برای نخستینبار، ایجاد بازارچه موقت توزیع اقلام اساسی و نانوایی ویژه، تشدید نظارتها بر اصناف و لغو مرخصی پرسنل درگیر برای ارائه خدمات سفر در ایام نوروز اهم اقدامات این قرارگاه جهادی بود.
طی ایام نوروز ۱۴۰۱، هشت و نیم میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر کردند.