سنندج- ایرنا- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ظرفیت واحدهای اقامتی شهرهای سنندج، بانه، مریوان و اورامان کردستان به دلیل استقبال مسافران تکمیل شده است.

آرمان وطن دوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی چهار شهر استان، شهرهای سقز، بیجار و دهگلان به عنوان جایگزین انتخاب شده‌اند و مسافران می توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

وی افزود: همچنین به مناسبت عید سعید فطر جشن بزرگ رمضان روز چهارشنبه هفته جاری با هنرنمایی هزار دف نواز از استان‌های کردستان و کرمانشاه در روستای تاریخی پالنگان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: برگزاری این جشن نیز قطعا موجب افزایش استقبال گردشگران از استان کردستان می شود و ضریب اشغال واحدهای اقامتی را به ۱۰۰ درصد خواهد رساند.

وی اضافه کرد: اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان همچون ایام نوروز در آماده باش کامل هستند و نظارت و بازرسی از واحدهای اقامتی به صورت جدی انجام می‌شود.

استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۲ مهمانپذیر و ۲۸ اقامتگاه بوم گردی است که ظرفیت اقامت این واحدها در هر شبانه روز پنج هزار نفر است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.