تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از صدور سند رسمی برای ۹۹.۵ درصد از اراضی ملی این شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: صدور سند برای اراضی باقی مانده در دستور کار است و به زودی فرایند صدور سند اراضی ملی شهرستان تکمیل می‌شود.

به گزارش شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان، حسن خسروانیان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۲ فقره از اسناد اراضی منابع ملی پلاک‌های مختلف شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه صدور اسناد رسمی دولتی به نیابت از تعداد یاران با وفای امام حسین(ع) در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: صدور ۷۲ فقره سند از برکات این انتخاب بوده و انقلابی در صدور اسناد منابع طبیعی محسوب می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با تاکید بر اینکه صدور سند در راستای حفظ حاکمیت و تثبیت مالکیت دولتی بر روی انفال صورت می‌پذیرد، گفت: در این پلاک‌ها، اراضی واگذاری زیادی در سنوات گذشته به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود که اجرای ماده ۱۳ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اخذ سند مالکیت، مشکلات چندین دهه افراد را مرتفع و زمینه صدور سند به اشخاص را فراهم می‌سازد.

خسروانیان صدور ۷۲ فقره سند رسمی در کمتر از یک ماه در اراضی دولتی را بی سابقه دانست و از همکاری بی شائبه ، مستمر ، شبانه روزی و بدون چشمداشت مجموعه کارشناسان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین ثبت اسناد و املاک در سطوح شهرستان و مرکز استان تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با عنایت به تعامل به وجود آمده بین ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک تا چندماه آینده موانع و مشکلات حقوقی پلاک‌های باقیمانده مرتفع و جشن پایان املاک دولتی اعلام شود.

شهرستان ارسنجان با ۱۰۴ هزار هکتار اراضی ملی، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.