تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۶ نفر از معلمان این استان در سال تحصیلی جاری در طرح ملی و استانی نمونه شدند.

ابوالقاسم اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک نفر از فرهنگیان این استان در رده ملی و پنج نفر نیز در رده استانی به عنوان معلم نمونه معرفی شدند که در هفته معلم  از آنها تجلیل شد.

وی افزود: در مجموع ۷۲۱ معلم در طرح جلوه های ویژه معلمی مشارکت کردند که از این تعداد ۶۱۰ اثر ارائه شد و در نهایت ۴۲۰ اثر انتخاب شد.

وی گفت: همچنین در ارزیابی اولیه ۱۶۵ نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند و ۴۰ نفر در استان ارزیابی شدند که در مرحله کشوری از استان فقط ۶ نفر معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از این تعداد بهزاد پدیداران مقدم برگزیده کشوری این طرح از خراسان شمالی شد.

اکبری گفت: در این طرح از ۱۱ استان کشور ۱۷ معلم نمونه انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین ۱۵۹ معلم نیز در شهرستان های این استان تجلیل می شوند.

اکبری گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۳۸ آموزشگاه با هشت هزار و ۷۵۱ کلاس درس در سطح استان فعال است که در مجموع ۲۴۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیل آموزش و پرورش مدارس عادی و استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: همچنین ۱۳ هزار و ۵۹ معلم در این مدارس مشغول به تدریس هستند.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در جمهوری اسلامی در تاریخ ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است و متناسب با این نامگذاری از فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش تجلیل و قدردانی می شود.