همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه معنوییت حلقه مفقوده تربیت انسان است گفت: تقویت معنویت اساسی ترین و محوری‌ترین نیاز بشر در جامعه امروزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی» روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی و هنری اذان منتظران هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت معنویت در جامعه دانست و افزود: رواج پوچ گرایی و افسردگی در فضای مجازی و دنیای مدرنیته امروزی نتیجه حذف معنویت از زندگی انسان‌ها است. 

به گفته وی در صفحات شبکه های اجتماعی تصاویری دیده می‌شود که بیانگر این است که انسان بابهای اندک و ناچیز خود را می فروشد و بشر به جای اینکه سوار تکنولوژی باشد برده آن شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ارزش‌گذاری واقعی انسان ها را در درجه معنویت آنها دانست و خاطرنشان کرد: اذان، نماز و معنویت چشم انسان را به حقایق هستی باز می‌کند. 

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج تکنولوژی این است که انسان بی بند و بار قدرت تحلیل خود را در چگونگی رفتار اجتماعی صحیح از دست داده است. 

وی راه نجات بشر را ذکر خدا دانست و افزود: آنچه که به زندگی انسان هدف داده و او را از این بردگی نجات می‌دهد این است که انسان ابتدا و انتهای هستی را خداوند بی نهایت ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اولین و آخرین کلمه اذان نام الله است گفت: معنویت ساختگی مانند عرفان‌های کاذبی که در غرب به وجود آمده نتیجه حذف الله است که منجر به پوچ گرایی می شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه کشور دانمارک سیستمی برای زندگی ۸۰ ساله انسان ها برنامه ریزی کرده است ادامه داد: این زندگی از گهواره تا مرگ طراحی شده است که به آمار بالای خودکشی و افسردگی منجر شده است.

وی اذان را وحی الهی و مملو از نکات عرفانی برشمرد و خاطرنشان کرد: با حذف معنویت، نماز و ارتباط با حقیقت ابدی معنی زندگی پیدا نمی شود.

در پایان این آیین از ۶۷ نفر از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی قدردانی به عمل آمد و آقای جواد مومنی در رشته خوشنویسی و خانم خدیور در رشته انیمیشن از استان همدان حائز رتبه اول شدند.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی اذان منتظران برای نخستین بار در کشور و در استان همدان برگزار شد که ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد آنها را مردان تشکیل دادند.

این جشنواره علمی، ادبی و هنری در ۱۰ قالب مقاله علمی، مستند، کلیپ کوتاه، موشن گرافی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، شعر، خاطر و داستان در سال گذشته آغاز به کار کرد.

پس از اتمام زمان فراخوان ۲ هزار و ۱۰۶ اثر در قالب های مختلف ارسال که نسبت به دسته بندی آنها و ارائه به کمیته داوری اقدام شد.

رتبه اول تا سوم برگزیدگان افراد بزرگسال بودند و به کودکان جایزه ای تعلق نمی گرفت که تدبیر و موافقت استاندار همدان از بین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره در سه بخش نقاشی، عکاسی و کلیپ افرادی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.