۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84646514
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: ندای اذان باید همزمان در ادارات و اماکن عمومی شهر پخش شود

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: پخش صدای اذان در ادارات و اماکن عمومی باید نهادینه شود به طوری که این ندای الهی در هر نقطه از شهر به گوش شهروندان برسد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز پنج‌شنبه در هفتمین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سراسری «اذان منتظران» استان همدان با بیان اینکه متأسفانه برخی از اوقات شاهد بی توجهی به اذان در ادارات و اماکن عمومی هستیم، اظهار داشت: با وجود آن که پخش اذان در ادارات و اماکن عمومی استان به تصویب رسیده اما به نحو شایسته شاهد اجرا نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: شایسته است زمان پخش اذان در مساجد، ادارات و اماکن عمومی نسبت به این مهم حساسیت وجود داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه صدا و سیما در پخش اذان و قرآن باید به دنبال جذب مخاطب باشد گفت: قاریان با سبک‌های بسیار زیبایی امروز در کشور وجود دارند که لازم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم استفاده از هنر در عرصه اذان، خاطر نشان کرد: صدا و سیما با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان از بهترین قاریان کشور استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی از برگزاری جلسات هم‌زمان با اذان و وقت نماز خودداری کنند، اظهار داشت: در جوامع اسلامی ارتباط با خدا و برگزاری نماز موجب آرامش روحی و ارتقا معنویت مردم می شود.

آیین اختتامیه جشنواره ملی اذان منتظران قرار بود ۲۵ ماه جاری در همدان برگزار شود که به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا به تاخیر افتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha