تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: در مدت ۲ سالی که از جرای طرح نذر هشتم در این استان می‌گذرد تاکنون به همت نمازگزاران مساجد و نیکوکاران، ۵۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از بند آزاد شده اند.

به گزارش ایرنا، سعید سربازجانفدا روز دوشنبه در آیین نوزدهمین مرحله طرح نذر هشتم در تربت‌حیدریه افزود: امروز نیز شاهد هستیم که نیکوکاران و نمازگزاران شهرستان تربت‌حیدریه با تاسی به امام هشتم(ع)، اقدام به آزادی هشت نفر زندانی جرایم غیرعمد کردند.

وی ادامه داد: هم اکنون سیاست سازمان زندانها توجه به نیازهای فرهنگی خانواده‌های زندانیان و پایش وضعیت معیشت آنان است و امسال به خودکفایی و اشتغال خانواده ها برای رسیدن به استقلال معیشتی توجه ویژه‌ای شده‌ است.

رییس اداره زندان تربت‌حیدریه نیز گفت: در قالب اجرای طرح نذر هشتم تاکنون ۴۶ زندانی جرایم غیر عمد با اهدای مبلغ ۲ هزار و ۲۲۰ میلیون ریال توسط خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان آزاد شده‌اند.

حسین رحیمی افزود: این مراسم نوزدهمین طرح نذر هشتم در استان خراسان رضوی و چهارمین برنامه در تربت حیدریه است.

وی ادامه داد: پارسال نیز با هدف حمایت از خانواده های زندانیان، در قالب نسیم مهر ۱۲ میلیارد ریال به ۴۰۰ خانواده زندانی کمک شده است.

در این آیین از خیران و نیکوکارانی که در آزادی زندانیان مشارکت کرده‌اند تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.