سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر لزوم آمادگی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نیمه خرداد تاکید کرد و گفت: در تعطیلات پیش‌رو، نیاز است با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، حضور گردشگران در استان به نحوی شایسته مدیریت شود.

به‌ گزارش ایرنا، شهرام ملکی شامگاه سه‌شنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال‌جاری اظهار داشت: باید در این ایام، زیباسازی مبلمان شهری، اصلاح و احیای روشنایی معابر، بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهرها، افزایش ضریب امنیت گردشگران، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، تقویت امدادرسانی و نظارت بر بازار جزو اولویت‌ها باشد.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر در استان، افزود: لازم است تمامی دستگاه‌ها در تعامل با رسانه‌ها به‌ ویژه صدا و سیما در مسیر معرفی ظرفیت‌های استان اهتمام بیشتری داشته و این ظرفیت‌ها را در سطح ملی و منطقه‌ای معرفی کنند.

معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: با همکاری بین دستگاهی و با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود توانسته‌ایم استان کردستان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

ملکی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب، گامی مثبت در راستای افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان برداشته شود.

رضایت ۹۰ درصدی گردشگران از سفر به کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در این جلسه گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده در ایام تعطیلات نوروز امسال ۹۰ درصد از مسافران و گردشگران ورودی به استان از ارائه خدمات توسط ستاد اجرایی خدمات‌ سفر رضایت داشته‌اند.

یعقوب گویلیان، یکی از دلایل این رضایت را تلاش و همکاری اعضای ستاد خدمات سفر، فعالان گردشگری و مردم مهمان‌نواز کردستان عنوان کرد و افزود: رضایت‌مندی و خاطره‌ خوش گردشگران از سفر به استان قطعا موجب توسعه گردشگری در بلندمدت خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در ایام تعطیلات نیمه خرداد و فصل تابستان شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران به کردستان باشیم که نیاز است با برنامه‌ریزی و ایجاد انسجام و هماهنگی میان کمیته‌ها و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، در خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با تاکید بر کنترل قیمت و کیفیت کالاها و تامین اقلام ضروری مورد نیاز گردشگران در این ایام، افزود: به‌ منظور نظارت دقیق بر نحوه ارائه خدمات در مراکز گردشگری، بازدیدهای نظارتی کارشناسان این مجموعه بر تاسیسات گردشگری آغاز شده و تا پایان تعطیلات به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

گویلیان اضافه کرد: کردستان با وجود مراکز اقامتی دارای مجوز و همچنین اماکن دارای استانداردهای لازم، آمادگی اسکان و خدمات‌ دهی به مسافران و گردشگران را دارد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.