دستگاه‌های متولی موظف به پایش ایمنی ابنیه‌ها هستند

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های متولی همچون شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، موظف به پایش ایمنی ابنیه‌ها منطبق بر مقررات ملی فنی ساختمان هستند.

به گزارش ایرنا، شهرام ملکی روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه استانی ویژه برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز در سنندج اظهار داشت: طبق قانون، شهرداری ها مکلف به رفع خطر ساختمان‌ها و ابنیه موجود در مناطق شهری و در مناطق روستایی نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف به شناسایی و نظارت بر نحوه اجرای این آیین نامه ها در جهت ارتقاء ضریب ایمنی در ساختمان‌های نا ایمن و ناپایدار دولتی و بخش خصوصی هستند.

وی افزود: در چند سال اخیر و پس از وقوع حوادث ناگواری نظیر پلاسکو و متروپل و پس از ابلاغ دستورالعمل کنترل ساخت و سازها و رعایت اصول فنی و ایمنی و پایش ساختمان‌های نا ایمن به صورت مضاعف در اولویت برنامه ها قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه بر لزوم تسریع در روند گردآوری، تدوین و احصاء اطلاعات ساختمان های نا ایمن در استان تاکید کرد و از دستگاه‌های خدمات رسان خواست تا از واگذاری انشعابات به ساخت و سازهای غیر مجاز به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی خودداری کنند.

ملکی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ساخت و سازی های غیر مجاز در شهرستان بانه؛ از فرماندار به عنوان رییس کارگروه شهرستان خواست برای جلوگیری از تضیع حقوق عامه و منافع دولتی در بحث جرم انگاری تصرف اراضی دولتی ورود جدی به عمل آورده و افراد متخلف در ترویج ساخت و ساز غیر مجاز را به مراجع قضایی معرفی کند.

وی در پایان یادآور شد: این کارگروه در راستای مصوبه دولت و تاکیدات وزیر کشور در خصوص تبیین و اجرایی کردن دستورالعمل تشکیل کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha