همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با اشاره به جایگاه رفیع و اثرگذاری بسیج اساتید گفت: اساتید دانشگاه با ارائه راهکارهای موفقیت‌آمیز دولت را در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های تدوین شده کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" روز سه‌شنبه در دیدار با بسیج اساتید دانشگاه‌های شهرستان ملایر اظهار داشت: شهید چمران با وجود مشغله‌ها و مشکلاتی که داشت، هرگز کرسی تربیتی و آموزش را تعطیل نکرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برای تحقق جهاد تبیین، دانشگاه را بستر جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه مجاهدان جهاد تبیین هستند و امروز باید با تفکر جهادی و بسیجی وارد عمل شوند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه شهید چمران کارسازی در نظام اسلامی را بسیار حائز اهمیت می‌دانست، افزود: آینده کشور به تفکر شهید چمران، شهدایی همچون دکتر مطهری و شهید مفتح نیاز دارد.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: اگر نظام اسلامی بخواهد با قوت و قدرت، جامعیت و با بصیرت تداوم پیدا کند، باید سلوک اساتید را بپیماید و زانوی شاگردی در محضر اساتید به زمین بگذارد.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: بسیج اساتید مجموعه‌ای است که اعتقاد وحدانی را به دل‌های تشنه معارف جوان و دانشجو منتقل می‌کند و آنها را منادی توحید بار می‌آورد.

به گفته وی بسیج اساتید باید همواره به دنبال این امر باشند که توحید را در جامعه پیاده کنند و در مقابل تفکرات عربی و لیبرالی بایستند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه بسیج اساتید باید تفکرات غربی را سم‌زدایی کنند، افزود: امروز در جنگ نرم قرار گرفته‌ایم و دانشگاه یکی از میادین بسیار مهم جنگ نرم است و باید با تفکری بجنگیم که می‌خواهد دانشجو را خلاء سلاح کند.

حجت الاسلام برقراری القای ناامیدی را یکی از دلایل فرار مغزها دانست و گفت: تلاش دشمن آلوده‌سازی و اعتبار زدایی از عظمت و دستاوردهای کشور است و بسیج اساتید می‌تواند در مقابل این هجمه‌ها بایستد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمنان روی نخبگان کشور، نقش بسیج اساتید را در این زمینه بسیار حائز اهمیت دانست و تبدیل بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان را یکی از وظایف اساتید بسیجی برشمرد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه اساتید نقشی فراتر از تدریس دانشگاه دارند و تنها به تدریس کتاب قانع نباشید، تاکید کرد: اساتید در مواجهه با حواشی، ایده‌ فرهنگی و کارشناسی ارائه دهند و هرگونه تهاجم در محیط دانشگاه را خنثی کنند.

حجت الاسلام برقراری حفظ آینده نسل جوان وظیفه و امانتی در دست ما دانست و اظهار داشت: بسیج اساتید مجموعه‌ای با ایمان، با اخلاص و آگاه و دلسوز در بدنه جامعه علمی و دانشگاهی است که سینه خود را در مقابل همه آماج‌های سهمگین داخل و خارج ستبر کرده و آنها را یکی پس از دیگری از محیط دانشگاه دفع می‌کنند.

به گفته وی هدف مجموعه بسیج اساتید باید اعتلا و استقلال علمی و اقتصادی کشور باشد و بتواند با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال و تولید را پیش ببرد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های ملایر نیز شهید چمران را الگویی مناسب دانست و گفت: چنانچه عده‌ای که پس از شهادت شهید چمران داعیه‌دار پیروی از او بودند، به وظیفه خود عمل می‌کردند، امروز وضعیت دیگری داشتیم.

"حسین دوزبخشان" شهید چمران را سردار بزرگ و الگوی بسیجیان خواند و افزود: ابعاد مختلف وجودی شهید چمران هنوز هم شناخته نشده و مانند افراد زیادی جزء شخصیت‌های صحیح مغفول در جامعه است.

وی با بیان اینکه بررسی و شناخت چنین شخصیت‌هایی پس از مرگ آنها مناسب جامعه فرهنگی، بسیجی و شیعی نیست، تاکید کرد: باید خاطرات و زندگی‌نامه شهید چمران را در دستور کار زندگی و کلاس‌های درس قرار دهیم.

به گزارش ایرنا؛ سی و یکم خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.