۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84796257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اساتید دانشگاه ها با ارائه راهکار در اجرای برنامه ها به دولت کمک کنند

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با اشاره به جایگاه رفیع و اثرگذاری بسیج اساتید گفت: اساتید دانشگاه با ارائه راهکارهای موفقیت‌آمیز دولت را در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های تدوین شده کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" روز سه‌شنبه در دیدار با بسیج اساتید دانشگاه‌های شهرستان ملایر اظهار داشت: شهید چمران با وجود مشغله‌ها و مشکلاتی که داشت، هرگز کرسی تربیتی و آموزش را تعطیل نکرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برای تحقق جهاد تبیین، دانشگاه را بستر جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه مجاهدان جهاد تبیین هستند و امروز باید با تفکر جهادی و بسیجی وارد عمل شوند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه شهید چمران کارسازی در نظام اسلامی را بسیار حائز اهمیت می‌دانست، افزود: آینده کشور به تفکر شهید چمران، شهدایی همچون دکتر مطهری و شهید مفتح نیاز دارد.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: اگر نظام اسلامی بخواهد با قوت و قدرت، جامعیت و با بصیرت تداوم پیدا کند، باید سلوک اساتید را بپیماید و زانوی شاگردی در محضر اساتید به زمین بگذارد.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: بسیج اساتید مجموعه‌ای است که اعتقاد وحدانی را به دل‌های تشنه معارف جوان و دانشجو منتقل می‌کند و آنها را منادی توحید بار می‌آورد.

اساتید دانشگاه ها با ارائه راهکار در اجرای برنامه ها به دولت کمک کنند

به گفته وی بسیج اساتید باید همواره به دنبال این امر باشند که توحید را در جامعه پیاده کنند و در مقابل تفکرات عربی و لیبرالی بایستند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه بسیج اساتید باید تفکرات غربی را سم‌زدایی کنند، افزود: امروز در جنگ نرم قرار گرفته‌ایم و دانشگاه یکی از میادین بسیار مهم جنگ نرم است و باید با تفکری بجنگیم که می‌خواهد دانشجو را خلاء سلاح کند.

حجت الاسلام برقراری القای ناامیدی را یکی از دلایل فرار مغزها دانست و گفت: تلاش دشمن آلوده‌سازی و اعتبار زدایی از عظمت و دستاوردهای کشور است و بسیج اساتید می‌تواند در مقابل این هجمه‌ها بایستد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمنان روی نخبگان کشور، نقش بسیج اساتید را در این زمینه بسیار حائز اهمیت دانست و تبدیل بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان را یکی از وظایف اساتید بسیجی برشمرد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه اساتید نقشی فراتر از تدریس دانشگاه دارند و تنها به تدریس کتاب قانع نباشید، تاکید کرد: اساتید در مواجهه با حواشی، ایده‌ فرهنگی و کارشناسی ارائه دهند و هرگونه تهاجم در محیط دانشگاه را خنثی کنند.

اساتید دانشگاه ها با ارائه راهکار در اجرای برنامه ها به دولت کمک کنند

حجت الاسلام برقراری حفظ آینده نسل جوان وظیفه و امانتی در دست ما دانست و اظهار داشت: بسیج اساتید مجموعه‌ای با ایمان، با اخلاص و آگاه و دلسوز در بدنه جامعه علمی و دانشگاهی است که سینه خود را در مقابل همه آماج‌های سهمگین داخل و خارج ستبر کرده و آنها را یکی پس از دیگری از محیط دانشگاه دفع می‌کنند.

به گفته وی هدف مجموعه بسیج اساتید باید اعتلا و استقلال علمی و اقتصادی کشور باشد و بتواند با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال و تولید را پیش ببرد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های ملایر نیز شهید چمران را الگویی مناسب دانست و گفت: چنانچه عده‌ای که پس از شهادت شهید چمران داعیه‌دار پیروی از او بودند، به وظیفه خود عمل می‌کردند، امروز وضعیت دیگری داشتیم.

"حسین دوزبخشان" شهید چمران را سردار بزرگ و الگوی بسیجیان خواند و افزود: ابعاد مختلف وجودی شهید چمران هنوز هم شناخته نشده و مانند افراد زیادی جزء شخصیت‌های صحیح مغفول در جامعه است.

وی با بیان اینکه بررسی و شناخت چنین شخصیت‌هایی پس از مرگ آنها مناسب جامعه فرهنگی، بسیجی و شیعی نیست، تاکید کرد: باید خاطرات و زندگی‌نامه شهید چمران را در دستور کار زندگی و کلاس‌های درس قرار دهیم.

به گزارش ایرنا؛ سی و یکم خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha