به گزارش پنجشنبه ایرنا، مصطفی وحید زاده در آیین تکریم و معارفه مدایران قبلی و جدید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان افزود: گروه تراکتورسازی ایران مجهز به زیرساخت هایی است که در هیچ خودروساز داخلی و حتی منطقه وجود ندارد، زیرا عمق قطعه سازی این مجموعه توسط شبکه ای منسجم در داخل خود کارخانه، کشور و حتی خارج از مرزهای ایران اسلامی پشتیبانی می شود که حاصل نزدیک به ۶ دهه فعالیت در این عرصه می باشد.
وی با اشاره به طی مراحل لازم برای تولید محصول نهایی در این عرصه اضافه کرد: برای این منظور مراحل کسب مجوز و پروانه های بهره برداری، محیط زیست، شماره گذاری طی شده و با انجام اندک اقداماتی در زمینه تقویت و اصلاح زیرساخت ها، جهت همراستایی با این هدف به زودی شاهد تولید اولین محصولات تجاری تراکتورسازی در بخش خودروهای دیزلی و تجاری خواهیم بود.
وحیدزاده، تنوع محصول را یکی از راه های کسب درآمد پایدار عنوان و تاکید کرد: در تمامی بخش ها، معطوف شدن نگاه به یک روش، منتج به نتیجه ای مداوم نخواهد شد، پس به منظور پایداری درآمد و همچنین حضور موفق در بازار رقابت باید تنوع بخشی به تولیدات و تقسیم محل درآمدها با اهداف متعدد به عنوان استراتژی بروز مورد توجه تراکتورسازان قرار گیرد.
این فعال عرصه صنعت کشور اظهار کرد: برنامه ریزی درآمد تراکتورسازان امسال نیز با این رویکرد و تقسیم بندی ۵۰ درصدی درآمد از محل تولید تراکتور به عنوان محصول اصلی و ۵۰ درصد از سایر بخش ها همچون خودروسازان، تولید ابزار و قطعات، تولید موتور، صادرات، فروش قطعات صورت گرفته است.
وی گفت: در کشور آنچه سد راه تولید می شود، موانع خلق الساعه ای است که از سلایق شخصی افراد سرچشمه می گیرد و به عبارتی رفع این موانع به عنوان بهترین مشوق می تواند مسیر جاری تولید را شتاب بخشیده و رونق تولید را دوچندان کند.
وحیدزاده بیان کرد: در کشور قوانین و مصوبات لازم از سوی قوا به تصویب رسیده و وجود دارد که به معنی واقعی از تولید حمایت و پشتیانی می کند، اما نگاه غیرتخصصی، نظرات و ایده های شخصی، راه را بر اجرایی شدن این قوانین بسته و تولید را از مسیر اصلی به حاشیه های پرطمطراق و بروکراسی های پیچیده سوق می دهد.
عضو هیأت مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از هجمه های اخیر در رابطه با تعیین قیمت و عدم افزایش آن به عنوان مصداقی بارز در باب این معضل یاد کرد و افزود: همه موانع ایجاد شده طی یکسال گذشته در مسیر تولید تراکتورسازی در حالی صورت گرفت که با وجود حتی افزایش بیش از ۳۵۰ درصدی در قیمت بسیاری از مواد اولیه از این مجموعه خواسته می شد نه تنها افزایش قیمت ندهد، بلکه مرجع تعیین قیمت نیز خودشان باشند در حالی که در قانون مرتبط با خصوصی سازی صنایع ایران با صراحت اعلام شده که دولت حق تعیین و قیمت گذاری در این صنایع را نداشته و درصورت ممارست بر این موضوع باید مابه التفاوت حاصل را به تولید کننده بپردازد.
وحیدزاده کشور را وارث تورم ایجاد شده در دهه ۵۰ قرن گذشته دانست و گفت: با شروع ورود و حضور افرادی بدون تخصص، تجربه، علم و دانش در عرصه تولیدگرایی، افول صنعت در کشور کلید خورد و تولیدگرایی به عنوان تنها راه حل طی پله های طرقی به بن بست رسید و تا به امروز اثرات آن نیز همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه از تلاش های چندین ساله حامد محجل شجاع در کسوت مدیرعاملی شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان ( کامیونت) گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، تقدیر و سعید پناهی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی شد.