یزد- ایرنا- امام‌ جمعه مهریز گفت: حضور مسئولان در نمازجمعه، مناسب نیست و باید از فرصت اقامه این فریضه و اجتماع مردم برای بررسی مسائل و مشکلات و حل مطالبات شهروندان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در دومین روز از هفته احیای نمازجمعه در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: اینکه برخی مسئولان  در برخی مناسب‌ها به صورت کلیشه‌ای و بخشنامه‌ای به صورت ضعیف در نمازجمعه با این همه اهمیت و قداست شرکت می‌کنند اصلا پذیرفته نیست .

وی اظهار کرد: مسئولان باید از فرصت اقامه نمازجمعه که اجتماع عبادی سیاسی است بیشتر استفاده کنند و با برپایی میزهای خدمت و ارتباطات مردمی در عمل پاسخگویی آحاد مردم و مخاطبان باشند و همانند دولت انقلابی و میدانی و شخص رییس‌جمهوری در کنار مردم قرار گیرند.

امام‌جمعه مهریز اظهار کرد: برپایی میزهای خدمت در نمازهای جمعه باید از حالت صوری و نمایشی خارج شود و واقعا در روزهای جمعه در محل اقامه این آیین بزرگ نظام با حضور مسئولان و کارشناسان گره‌ای از مشکلات مردم گشوده شود و شاهد یک ارتباط بدون واسطه مردم با مسئولان باشیم.

محی‌الدینی بیان کرد: در خطبه‌های نمازجمعه مطالباتی در خصوص اقشار مختلف مردم مطرح می‌شود که انتظار داریم خبرنگاران بی کم و کاست نسبت به انعکاس آن در فضای مجازی و رسانه‌های گروهی برای رسیدن به گوش مسئولان و اقدام مناسب برای حل مسائل اقدام کنند.

وی گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه‌های گروهی و مجازی شهرستان باید بدون اغماض نسبت به انتقال مطالبات ائمه جمعه که زبان گویایی مردم هستند رسالت حرفه‌ای و اخلاقی خود را بدون دخل و تصرف انجام دهند که تحقق آن بسیار مشکل گشا و حلال مشکلات مردم است .

امام‌جمعه مهریز با اشاره به سالروز اولین اقامه نمازجمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی  به فرمان حضرت امام(ره) اشاره و یاد و خاطره شهدای گرانقدر، امام راحل، شهدای محراب را گرامیداشت و افزود: از زحمات و مجاهدت‌های ۲ امام جمعه فقید شهرستان ،حجت الاسلام حسینی‌منش و حجت الاسلام برهان قدردانی می‌کنم.

محی‌الدینی در باب فضیلت و اهمیت نمازجمعه تصریح کرد: در قرآن کریم یک سوره بنام سوره جمعه اختصاص یافته و همچنین خداوند در قرآن کریم می فرماید: در روز جمعه هنگامی که صدای اذان ظهر جمعه به گوشتان رسید به سوی نمازجمعه بشتابید.

وی خاطرنشان کرد: نمازجمعه حج فقرا و نیازمندان است و امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ۹۰۰ پایگاه اقامه نمازجمعه در کشور و ۲۷ پایگاه اقامه نمازجمعه در سطح استان دایر است و باید این اجتماع با همکاری مردم و مسئولان بهتر از گذشه برگزار شود.

وی در ادامه به حضور پر رنگ‌تر و باشکوه تر مردم در نمازجمعه شهرستان تاکید کرد و افزود: نمازجمعه به مثابه خار در چشمان دشمنان است بنابراین مردم، مسئولان و خبرنگاران کمک کنند که آیین عبادی سیاسی نمازجمعه باشکوه برگزار شود.

در پایان خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان مطالبات خود در مسائل مختلف شهرستان با امام‌جمعه مهریز مطرح کردند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.