سنندج- ایرنا- برپایی نمایشگاه نقاشی خط بانوان هنرمند سنندجی، اعلام فراخوان هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان، افزایش اوقات رسیدگی در شعب دادگستری و صدور بیانیه شورای هماهنگی عناوین چند خبر کوتاه از استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه نقاشی خط جمعی از بانوان هنرمند سنندجی با عنوان گروه "ژی" به سرپرستی صابر میکائیلی روز سه‌شنبه در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج گشایش یافت.

صابر میکائیلی هنرمند برجسته کردستانی و سرپرست برگزاری این نمایشگاه در سخنانی با اشاره به روند مناسب رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان اظهار داشت: به دنبال برگزاری دوره های آموزشی شماری از هنرمندان جوان پرورش یافته و وارد عرصه شده اند.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه در گالری سوره با امکانات و تجهیزات به روز و بازدید علاقمندان از آن بهترین فرصت برای حمایت از هنرمندان جوان است.

این هنرمند برجسته کردستانی یادآور شد: نمایشگاه نقاشی خط گروه ژی شامل ۴۳ اثر از پنج بانوی هنرمند سنندجی است که از تا ۱۴ تیرز از ساعت ۱۶  الی ۲۰ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید علاقمندان به این هنر است.

اعلام فراخوان هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان

فراخوان هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ و جزییات و نحوه شرکت در جشنواره از سوی سازمان بسیج فرهنگیان اعلام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به فراخوان هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان در استان اظهار داشت: اجرای کیفی جشنواره و بهره‌گیری از نتایج و آثار ارائه شده بسیار مهم است.

هاشم ناظمی جلال بر دقت در داوری آثار و عدم تضییع حق افراد تاکید کرد و اظهار داشت: در پایان این جشنواره علمی، نتایج تحقیق و پژوهش های صورت گرفته باید در عرصه تعلیم و تربیت عملیاتی شود.

اوقات رسیدگی در شعب دادگستری افزایش یابد

رییس کل دادگستری کردستان در نشست فصلی با شورای معاونین و روسا و دادستانهای شهرستانهای استان، قضاوت را یک منصب مهم و حساس دانست و اظهار داشت: قضات و کارکنان دادگستری باید هر چه بیشتر در خودسازی، پیشرفت و کمال معنوی تلاش کنند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی افزود: هنر مدیریت این است که از امکانات و وضعیت موجود بیشترین بهره وری را داشته و با تعامل، هم افزایی و رعایت سلسله مراتب مدیریت موفقی داشته باشیم.

 وی خطاب به روسای دادگستری و دادستانهای استان گفت: در مشکلات و مسایل مختلف در حوزه های قضایی باید سریعا و از ابتدا ورود کرده تا از بروز بحران جلوگیری و نظارت و مدیریت شود.

رییس کل دادگستری استان کردستان در ادامه سخنان خود بر تعامل سازنده و موثر مسوولین قضایی استان با ادارات و نهادهای مختلف تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی در عین استقلال و اقتدار باید تعامل موثری با سایر ادارات اجرایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در راستای کاهش پرونده های مانده ، معوق و مسن و کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی عمومی، لازم است اوقات رسیدگی در شعب افزایش یابد تا عملکرد مطلوب تری را شاهد باشیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی'مفتخر به خدمتگزاری در عرصۀ مراسم انقلابی'

شـورای هماهـنگی تبلیـغات اسـلامی کردستان در آستانه ۱۲مرداد و سالروز چهل و دومین سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی و مردمی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲مرداد ۱۳۵۹ به فرمان مستقیم معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) نشان از اهمیت بزرگداشت ایام الله و حضور دشمن شکن مردم در میدان حمایت از ارزش های انقلاب اسلامی به عنوان حامی و پشتیبان اصلی مردمی ترین انقلاب دنیا است.

این بیانیه افزود: بیش از چهار دهه فعالیت این نهاد ولایی در برگزاری راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها که با حضور پرشور و وحدت بخش مردم در صحنه حمایت از ارزش های نظام و تأکید بر حفظ استقلال کشور و کوتاه کردن دست نااهلان و مقابله با زیاده خواهی استکبار جهانی مزین شده است، به رؤیایی دست نیافتنی برای بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده و وجوه مردم سالاری دینی و مشروعیت نظام برآمده از خواست و اراده مردم را به جهانیان نشان می دهد.

در این بیانیه اظهار داشت: این نمایش واقعی عزت و اقتدار ملی در دوران جنگ نرم که ملت های مختلف جهان را در کارزار شبیخون رسانه ای به انفعال و وابستگی به نظام سلطه محکوم کرده، به نماد قدرتی بی بدیل برای استقلال و عزتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصۀ بین الملل تبدیل شده است.