بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۶ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش امنیت تجهیزات و مقابله با سرقت ابنیه این شرکت در استان اختصاص یافت.

حسن رضا میربلوکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرقت امکانات و تجهیزات شرکت گاز شامل سیم های مسی و ترانس های برق افزایش یافته است و تعدادی از ایستگاه های این شرکت بدلیل پراکندگی نیاز به نگهبانی دارند و برای کنترل و محافظت از این تجهیزات نیاز به اعتبار بود که فراهم شد.

وی افزود: این میزان اعتبار برای خرید دوربین های کنترلی، دیوار کشی، سیم خاردار، نگهبانی و سایر موارد هزینه می شود.

میربلوکی ادامه داد: ۳۰ هزار و ۳۲۰ متر شبکه، ۲۹ انشعاب، ۱۱ ایستگاه تقلیل فشار جهت بهره مندی ۴۰ مشترک صنعتی در طی یکسال گذشته ددر خراسان شمالی انجام شده است و ضرورت دارد تا از این تجهیزات نگهداری شود.

وی در ادامه به بازسازی و مقاوم سازی ابنیه و حصار ایستگاه های مخابراتی در اختیار شرکت گاز اشاره کرد و گفت: بازسازی و مقاوم سازی ابنیه و حصار ایستگاه های مخابراتی آخر داغ و کله قندی بجنورد و امام حاضر شیروان با جرای عملیات خاکبرداری، بتن ریزی و ساخت ابنیه به اتمام رسیده است.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۵۰ هزار و ۴۶۰ مشترک است و گازرسانی به ۳۴  جایگاه "سی ان جی" و ۱۶ شهرک صنعتی استان انجام شده است.

تاکنون به یکهزار و ۳۸ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.