اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت:مرکز و شهرهای بزرگ این استان با مشکل کمبود فضای آموزشی در آستانه آغاز تحصیلی آتی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران و سرپرستان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اصفهان در محل اداره‌کل آموزش و پرورش افزود: این کمبود بدلیل افزایش جمعیت است که بخش زیادی از آن به علت مهاجرت رُخ داده است.

وی اظهار داشت: بخشی از این  مهاجرت  بواسطه تغییرت آب و هوایی از استان‌های  دیگر به این استان صورت گرفته که خاستگاه آنها بیشتر شهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان است که وظیفه آموزش و پرورش تامین مدرسه برای تمامی مهاجران داخلی و خارجی است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اینکه حرکت در دستگاه تعلیم و تربیت در راستای عدالت است، افزود: کمبوود مدرسه در برخی نواحی بیشتر است با وجود اینکه در دوره‌های قبل در ناحیه چهار و سه تعداد مدارس دو نوبته به صفر رسیده بود ولی بدلیل فرسودگی مدارس و بالا رفتن سن ساختمان‌ها و از دست دادن استاندارد نیاز به مدرسه در این نواحی بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ناحیه‌های چهار، پنج و ۶ آموزش و پرورش اصفهان در زمان حاضر بییشتر نیاز به توجه بویژه در بخش سخت افزاری دارند که البته در حوزه تربییت و پرورش بدلیل افزایش مهاجرت‌ها به این نواحی که شبه حاشیه نشینی بدلیل بضاعت پایین مردم محسوب می‌شوند نیز احساس می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: در مجموع برای پرداختن به مسائل تربیتی و مشاوره ‌ای اقداماتی شامل نذر خدمت ، استفاده از فرصت خادمیاران رضوی برای بحث توانمندسازی پروشی، آموزشی و مشاوره‌ای در این نواحی صورت گرفته است.

وی همچنین  به فعالیت آموزش و پرورش در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت از مجموع حدود یک میلیون دانش‌آموز نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر در کلاس‌های تقویتی، فرهنگی، هنری و پژوهشی شرکت کردند.

در این نشست هم اندیشی سرپرستان و مدیران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان به بیان دغدغه‌ها و چالشها در زمینه انعکاس مشکلات حوزه تعلیم و تربیت استان و تقویت ارتباط بین رسانه ها و این دستگاه پرداختند.

بیش از ۹۰۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در  پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.