۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85194904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد فضای "امیدآفرینی" در مدارس از برنامه‌های ویژه پروژه مهر است

اصفهان- ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ایجاد فضای امیدآفرینی و نشاط در بین دانش‌آموزان یکی از برنامه‌های ویژه پروژه مهر در مدارس استان است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در جمع مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در مرکز آموزشی رفاهی شماره سه اصفهان افزود: کمرنگ کردن امید در جامعه از الزامات حرکت اخیر دشمن بود که این موضوع می‌تواند امنیت اجتماعی، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را در کشور تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر امیدآفرینی بین نسل جوان و نوجوان گفت: بر این اساس دستگاه عظیم تعلیم و تربیت علاوه بر ایجاد حریم فکری برای دانش‌آموزان، امیدآفرینی را جایگزین ناامیدی و یأس می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: دوره مدیریتی ویژه‌ای درحال سپری شدن است به آن علت که مدیریت در این دوره براحتی سال‌های قبل نیست و تلاش‌ها باید در مسیر دقیق و درست انجام شدن کارها باشد.

وی تغییرات بنیادین نظم نوین جهانی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوران دانست و افزود: در گذشته همگان پذیرفته بودند که آمریکا حکمرانی می‌کند، در حالیکه امروزه این تفکر فروریخته است و ارتباطات بین‌المللی ایران در سطح جهانی و منطقه‌ای افول قدرت آمریکان را نشان می‌دهد.

ابراهیمی با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد چالش برای ایران در اغتشاشات اخیر گفت: ۲ راهبرد دشمن مشغول کردن ایران به مشکلات خارجی و بی‌ثباتی داخلی است و در اغتشاشات اخیر تلاش کردند تا تمام قد، با کمک قشون داخلی و خارجی خود کشور را دچار اخلال کنند.

وی ادامه داد: دشمن برای رسیدن به مقصود، کوشید تا نوجوانان و جوانان را هدف قرار دهد و دانش‌آموزان را که در دوران کرونا بواسطه استفاده زیاد از فضای مجازی تحت تأثیر قرار گرفته بودند با خود همراه کرده و از آن‌ها برای بی‌ثباتی داخلی استفاده کند.

ابراهیمی دفاع و تهاجم ترکیبی را سیاست جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با برنامه‌ریزی‌های دشمنان دانست و افزود: به یاری خداوند، جمهوری اسلامی ایران، بحران‌های مختلفی را مدیریت کرده و پشت سر گذاشته است و مدیران انقلابی و پرتوان آموزش و پرورش در نواحی و مناطق استان این آمادگی را دارند تا در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و مأموریت‌هایی که رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش مُحول کرده است بیش از گذشته فعال باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان توجه ویژه به مدارس دولتی عادی و تربیت دینی را از جمله برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش‌رو خواند و گفت: توجه ویژه به حکمرانی آموزش و پرورش در دستور کار است زیرا دشمن تلاش می‌کند این مساله را تضعیف کند و ما باید برای تقویت آن قدم برداریم.

وی با یادآوری اهمیت و جایگاه شوراهای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اصفهان تصریح کرد: مصوبات شوراهای آموزش و پرورش باید تا زمان عملیاتی شدن مورد رصد قرار گیرد و انطباق مصوبات آن با اسناد بالادستی نیز از جمله مواردی است که باید حتما مورد توجه جدی باشد.

ابراهیمی یادآور شد: دشمن در تلاش است تا با اقدامات خود، در جامعه هم ناامنی و هم احساس ناامنی ایجاد کند زیرا گاه سود احساس ناامنی از خود ناامنی بیشتر است و جامعه‌ای که دچار این احساس شود از لحاظ بهداشت روانی و نشاط و شادابی دچار مشکلات مختلفی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورشن اصفهان با تشریح ابعاد جنگ ترکیبی اخیر ابراز کرد: در جریان این اغتشاشات، چندین نهاد اطلاعاتی از کشورهای مختلف دست به دست هم دادند و هدف همه، دشمنی با ایران بود؛ همین مسئله موجب شد تا ابعاد و دامنه جنگ ترکیبی اخیر گسترده‌تر از تقابل‌های پیشین باشد.

به گزارش ایرنا، در این گردهمایی مدیران و معاونان نواحی و مناطق ۴۱گانه استان اصفهان به بیان چالشها و دیدگاه های خود برای برنامه پروژه مهر و ایجاد فضای نشاط در مدارس پرداختند.

در سال تحصیلی گذشته بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان تحصیل کردند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha