به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: درخواست رسیدگی به مشکلات شهروندان از جمله مشکل مالی، تهیه جهیزیه و معیشتی، درخواست تسهیلات خوداشتغالی، درخواست اشتغال، درخواست تسهیلات ودیعه مسکن، درخواست مشکلات خانواده های جانبازان و امور ایثارگران، درخواست و پیشنهادات در خصوص طرحهای اقتصادی و تولیدی از جمله مطالب مطرح شده از سوی ساکنان در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی در تماس با استاندار بود که برای ۲۱ تماس، دستور مقتضی صادر شد.
علی اصغر ادبی با اشاره به این که به طور متوسط هر ۲ هفته یک بار استاندار خراسان رضوی پاسخگوی تلفنی است ادامه داد: از آبانماه ۱۴۰۰ و آغاز فعالیت آقای یعقوبعلی نظری به عنوان استاندار خراسان رضوی در این استان تعداد ۱۵ جلسه پاسخگویی برخط برگزار و برای ۲۸۱ درخواست، دستور پیگیری صادر شده است.
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ راهاندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهرهگیری از این سامانه در کشور است و هماکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان میگذرد.
به منظور رسیدگی به درخواستهای مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.
کسانی که در دریافت خدمات از دستگاههای اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند میتوانند طبق هماهنگی و اطلاعرسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواستهای خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاههای اجرایی را برای اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانهها اعلام میکند.
پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد، بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنشهای اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی داشته است.
علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت میکنند و به پرسشها و مشکلات مردم پاسخ میدهند.
این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایدهها، پیشنهادها، انتقادها، شکایتها، مشکلات و درخواستهای خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کردهاند.