حجت الاسلام مجیدرضا فولادی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه اولین همایش هم اندیشی مدیران بازرسی دستگاههای اجرایی استان خراسان رضوی افزود: تعداد تماسهای تلفنی و یا شکلهای مختلف ارتباط مردمی با بدنه دولت در سال جاری قابل مقایسه با دولت قبل نیست، به طوریکه در این مدت با شکلگیری سفرهای استانی بیش از یک میلیون و چهارصد هزار تماس مردمی در قالب سامانه سامد ثبت شده است که این میزان در طول هشت سال دولت قبل در مجموع کمتر از یک میلیون ارتباط بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد که روز به روز پل ارتباطی خود را بین مردم و دولت قوی تر و سریعتر سازیم، ادامه داد: بسیاری از مطالبی که مردم نمیتوانند به دیگران اعتماد کنند با سامانه های ارتباط مردمی تماس حاصل میکنند و انتقادات، پیشنهادات، شکایتها، طرحها و ایده های خود را به دولت منتقل میکنند.
این مقام مسوول با اشاره به جایگزین شدن روشهای جدید ارتباطی مردم با دولت اظهار کرد: طرح "سامد نوین" با ظرفیت بالا و با رویکرد هوشمند توسط رییس ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته است و کارهای کارشناسی آن در حال انجام است تا با همکاری مرکز فناوری و همچنین معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری در دستور کار قرار گیرد و نقاط ضعفی که در طول سالهای گذشته در سامانه سامد شامل تماس با شماره تلفن ۱۱۱ و یا پایگاه اینترنتی این مرکز به نشانی www.۱۱۱.ir مشاهده شده است، با پیشرفت تکنولوژی و فناوری جدید برطرف شود.
او گفت: یکی از ظرفیت های دیگر سامانه سامد این است که از تماسهای تلفنی مردم با این سامانه، مشکلات چالشی سطح هر استان و همچنین موضوعات مشترک در سطح ملی مورد شناسایی قرار میگیرد و بر همین اساس در بولتنی هفتگی، تحلیل وضعیت جامعه از نظر رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین نظرات مختلف مردم به رییس جمهور منعکس میشود و ایشان نیز با دقت تمام نظرات مردم را مطالعه کرده و بر اساس آن دستوراتی را به وزیران و مسوولان ابلاغ میکنند.
حجت الاسلام فولادی افزود: یکی از مهمترین اهداف در بازرسی و نظارت، حفظ و صیانت از راهبردهای دولت با هدف ایجاد تحول در کشور است. بر همین اساس لازم است تا تمام زوایای که موجب ایجاد نواقص و مشکلات شده است مورد بازنگری قرار گیرد و دستگاههای نظارتی با بررسی و ارزیابی خود میتوانند فرآیندهایی را در اختیار مدیران قرار دهند، تا تحولی که دولت در دستور کار خود دارد به نقطه مطلوب برسد.
وی اضافه کرد: انجام بازرسی محسوس و نامحسوس از دستگاههای اجرایی در طول سفرهای استانی و همچنین دستگاههای ستادی در تهران با رویکرد نظرات مردم و ارزیابی آنها، مورد توجه است زیرا ملاک ما، مردم هستند و هر آنچه رضایت مندی مردم از دستگاهها ضعیفتر باشد، شدت ارزیابی و نظارت ما از آن دستگاه بیشتر خواهد بود.
۹۰ درصد مدیران با عملکرد ضعیف تغییر یافتند
مدیر کل بازرسی، نظارت و کنترل عملکرد نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون عملکرد بیش از ۶۸۰ مدیر در سطح دستگاهای مختلف اجرایی در سطح استانها مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۹۰ درصد مدیران دارای عملکرد ضعیف تاکنون تغییر پیدا کردهاند که این فرایند ادامه پیدا خواهد کرد.
او گفت: در قالب بازرسی نامحسوس، مراجعات مردمی به دستگاهها مورد ارزیابی قرار میگیرد، تا نقاط ضعف برطرف شده و همچنین نقاط قوت با هدف رضایتمندی مردم تقویت شود.
حجت الاسلام فولادی افزود: تماس با شماره سامانه سامد و یا پایگاه اینترنتی این مرکز به کمتر شدن فاصله بین مردم، دولت و رییس جمهور منتهی میشود زیرا ما بر تمام تماسهای برقرار شده مردم در استانها نظارت و اشراف کامل داریم و همه گزارشها در لحظه قابلیت رصد و پیگیری دارد. بر همین رویکرد گزارشها، شکایات و تخلفهای مدیران که از سوی مردم به این سامانه منعکس میشود، در سطح کشوری و ریاست جمهوری مورد پیگیری قرار میگیرد.
وی بیان کرد: بخشی از تخلفات مدیران به ناکارآمدی و ضعف عملکردی آنها باز میگردد که نمیتوانند رضایت مندی مردم را کسب کنند زیرا برخی از مسائل عامالمنفعه استانها، سالها حل نشده و بر روی هم انباشته شده است و آن مدیر نیز توانایی حل مساله را نداشته است.
این مسوول گفت: هر مدیری که نارضایتی و اعتراضات مردمی بیشتری داشته باشد در این دولت پذیرفته شدنی نیست، زیرا دولت مدیری میخواهد که تمام قد در اختیار مردم و برای گرهگشایی مشکلات آنها در صحنه باشد و بتواند از تمام ظرفیتها، برای حل مشکلات مردمی تلاش کند.
نظر شما