تهران-ایرنا- رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که باعث تشکیل این سازمان شد در خصوص محتواهای آموزشی و درسی بود.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، مجتبی همتی‌فر روز سه شنبه در خصوص اقدامات این سازمان در هفته ملی کودک، اظهار کرد: دوره کودکی و تربیت آن به همه سیاستگذاران، کنشگران اجتماعی و والدین یادآوری می‌کند که جایگاه و موقعیت راهبردی این دوره را باید مرور کرد و البته از نظر ما هر روز روز کودک است.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده کودک در گرو شرایط امروز آموزش و پرورش است و اگر می‌خواهیم آینده‌ای درخور و شایسته بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم، باید امروز را دریابیم همچنین اگر به دنبال تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم حتما دوره کودکی باید به عنوان دوره‌ای بنیادین مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار داشت: مساله دغدغه تربیتی از ابتدای انقلاب وجود داشت و طرح تغییر آن نیز همان زمان به صورت بنیادین نوشته شد اما سئوال اصلی از سیاستگذاران و متولیان این است که آیا ما توجه اساسی به این امر داشته‌ایم؟ وی ابراز امیداری کرد که توجه بیشتری به این مساله اعمال شود و هفته ملی کودک تلنگری برای همه مسئولان در سایر سازمان ها باشد.

همتی فر گفت: نظام جمهوری اسلامی عزمی راسخ برای تربیت کودک دارد و این موضوع با تشکیل سازمان تعلیم و تربیت و ارائه خدمات تربیتی و فرهنگی به همه کودکان ایرانی مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به این که از جمله مهمترین رسالت‌های سازمان تعلیم و تربیت کودک، ایفای نقش «یارِ کودکستان‌ها» است، گفت: با یک ساز و کار مشخص باید کمک کنیم محصولات خوب شناسایی، ارزیابی و معرفی شوند تا به عنوان یک حرکت شتاب دهنده، استانداردها را به کودکان و کودکستان‌ عرضه کنیم.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: چنین موضوعی باعث می‌شود محتوای خوبی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد و با همکاری بخش مردمی سازمان و همچنین همکارانمان در سازمان پژوهش و دیگر بخش‌ها رویدادی را طراحی کردیم با عنوان «یارستان کودکستان» که نقش یاری رساندن به کودکستان‌ و خانواده‌ها را ایفا می کند.

همتی فر افزود: در این رویداد مجموعه محصولات فاخر را شناسایی و ارزیابی‌های لازم را به عمل آوردیم تا پس از آن، محصولات منتخب معرفی شوند.

وی عنوان کرد:  نکته مهم در این رویداد این بود که از استان‌های مختلف محصولات گوناگونی را داشتیم که نشان از مشارکت همگانی در تولید محصول فاخر برای کودکستان‌ها دارد.