بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۱۴۷ فرصت شغلی در نیمه نخست سال جاری برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید الهی راد روز پنجشنبه در هفتمین جشنواره زکات در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اظهارداشت: هدایت شغلی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از رویکردهایی است که این نهاد حمایتی به شکلی جدی دنبال می کند به گونه ای که در سالجاری برای ۴۶۷ نفر از مددجویان کلاس های آموزشی مهارتی نیز برگزار شد.

وی تصریح کرد: این نهاد حمایتی ضمن نظارت های فنی و پشتیبانی حتی تا مرحله بازاریابی و رونق طرح اشتغال مددجویان، آنها را مورد حمایت جدی قرار می دهد.

الهی راد؛ اشتغال، مسکن و ازدواج را سه رکن اصلی در برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و یادآور شد: در این بازه زمانی یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز تحویل مددجویان شده است.

جمع آوری ۳۲ میلیارد تومان زکات

وی در ادامه عنوان کرد: مردم نوعدوست خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند و ۹۲ درصد از این میزان زکات برای نیازمندان هزینه شده است.  

دبیر شورای زکات خراسان شمالی با تاکید بر مصرف زکات برای رفع فقر و مشکلات نیازمندان، تصریح کرد: مبالغ زکات جمع آوری شده در بخش های تامین جهیزیه برای زوج های جوان، هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، هزینه درمان بیماران، تامین هزینه برای آزادی زندانیان، احداث مسکن محرومین و تعمیر مسکن هزینه می شود.  

وی تصریح کرد: بیشترین هزینه زکات در استان در بحث معیشت نیازمندان در سطح استان و شهرستان های بوده است.  

الهی رادافزود: در حال حاضر یکهزار و ۳۴۹ عامل افتخاری زکات و ۱۸۰ مبلغ افتخاری در سطح استان برای ترویج فریضه الهی زکات با شورای زکات همکاری می‌کنند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.