۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84744730
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۹۹۷ هزار ریال فطریه و کفارات مردم این شهرستان به صندوق‌های زکات این نهاد واریز و یا از طریق درگاه‌های غیرحضوری پرداخت شد.

مجید الهی‌راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۲۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال فطریه عام ، یک میلیارد و ۵۰۹ میلیون  ریال فطریه سهم سادات و مابقی کفاره عمد و غیرعمد بوده است.

وی گفت: زکات فطریه جمع آوری شده طبق موازین شرعی در زمینه امور معیشتی نیازمندان، کمک هزینه های درمان، مسکن، اشتغال و کمک هزینه های تحصیلی نیازمندان هزینه می شود.

وی با یاد آوری اینکه بخشی از زکات فطره و کفاره روزه‌داران، امسال به شیوه الکترونیکی انجام‌شده است، افزود: علاوه بر این امسال ۸۰۰ پایگاه نیز کار جمع‌آوری فطریه مردم روزه‌دار این استان را بر عهده داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه جمع آوری زکات فطریه مردم همچنان ادامه دارد گفت: مردم مؤمن و نیکوکار استان می توانند با کد دستوری #۵*۰۵۸*۸۸۷۷* زکات فطریه و کفارات خود را برای کمک به نیازمندان کمیته امداد اهدا کنند.

الهی راد افزود: عید فطر پارسال ۲۷ میلیارد ریال زکات فطریه و کفاره در پایگاه‌های کمیته امداد در خراسان شمالی جمع‌آوری‌ و به حساب افراد زیر پوشش واریز شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

این استان  از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha