سمنان- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: اعتقادی به کنکور به شکل کنونی نداریم، چرا که اکنون سنجه کنکور سنجه‌ای تک‌بعدی است.

احمدمحمودزاده روز چهارشنبه در سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: ما دانش‌آموزان ۶ ساحته می‌خواهیم و رویکرد آموزش و پرورش توجه به تمام ۶ ساحت تربیتی است.

ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری، از ساحت های ۶ گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه بیان کرد: پرورش دانش‌آموزان در تمام ۶ ساحت در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: کنکور در حال تغییر است و در گام اول ۲ مرحله‌ای می‌شود و برخی کتاب‌های درسی نیز  به صورت کامل و توصیفی در کنکور خواهد آمد و تست مدنظر نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: برنامه‌ریزی آموزشی به این سمت است که کنکور از  سنجه تک بعدی به سنجه چند بعدی و چند وجهی و متناسب با دانش‌آموز چند ساحتی پیش رود.

برداشتن انحصار از آموزش زبان انگلیسیی در مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: برداشتن انحصار از آموزش زبان انگلیسی در مدرسه‌ها رویکرد دولت سیزدهم است و در آموزش و پرورش این موضوع دنبال می‌شود.

محمودزاده افزود: افزایش آموزش و فنی حرفه‌ای  و برداشتن انحصار از آموزش زبان انگلیسی از جمله برنامه‌های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: آسیب‌شناسی مدرسه‌های غیردولتی با  سه رویکرد بازنگری در قوانین، تدوین و توجه برنامه مدیریتی و سیاست‌گذاری و تقویت انسجام  و هماهنگی با معاونان آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه  بیمه تکمیلی معلمان در دست پیگیری است یادآور شد: معلمان عنصر اصلی تحقق سند تحول بنیادین هستند و نگاه ویژه  در زمینه جذب، نگه‌داشت و رفاه نیروی انسانی مورد توجه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: رتبه‌بندی و توانمندسازی معلمان در مدارس دولتی در دستور کار است و در مدارس غیردولتی نیز بسته حمایتی با تصویب قوانین و سیاست سازی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب، افزود: استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: هر معلم باید  متناسب با رشته تحصیلی به دانش‌آموزان آموزش دهد و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به منظور توانمندسازی را فراگیرد.

وی یادآور شد: ۲ میلیون و ۱۰۰ دانش‌آموز در مدرسه‌های غیر دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را آغاز کرده‌اند و ۲۴۰ هزار فرهنگی برخی به صورت مشترک در مراکز دولتی و غیر دولتی مامور به خدمت هستند  و ۱۷۰ هزار نیروی آزاد در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه  به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت:  افزود: ۱۶ درصد مدرسه‌های کشور به صورت غیردولتی به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌دهند.

افزایش ۵۰ درصدی تعهد خیران در مدرسه‌سازی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: هشت هزار میلیارد تومان خیران امسال  در زمینه مدرسه‌ساری تعهد کردند که این تعهد نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشت.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم تقویت مشارکت مردمی در امور آموزش و پرورش است و مدرسه‌داری و مدرسه‌یاری از برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی افزود: اولین مدرسه غیر دولتی  با همراهی خیران در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید که بدون دریافت شهریه  به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌دهد و این الگو  و نگاه مردمی ‌سازی آموزش باید در جامعه  گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکهزار و ۱۰۰ آموزشگاه استان سمنان در سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از ۱۲۸ هزار و ۸۷۰ دانش آموز است.

محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه به منظور شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان به این استان سفر کرد.

خبر صحبتهای این مسوول کشوری را در این نشست اینجا بخوانید.