معاون استاندار سمنان: دولت برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش آموزش جاذبه ایجاد کند

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: دولت با درنظر گرفته بسته‌های حمایتی، مانند تسهیلات ارزان‌قیمت، مشوق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه آموزش ضروری است، اما جاذبه ایجاد نشده تا سرمایه‌گذاران در این بخش همراه دولت باشند.

وی با اشاره به هزینه بالای آموزش و پرورش، افزود: هزینه‌کرد دولت به تنهایی در بخش آموزش و پرورش مقدور نیست که البته خیران همراهی می‌کنند، اما کافی نیست و باید بخش خصوصی همراه دولت باشد.

وی بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت و بسته حمایتی از سوی دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش آموزش کمتر دیده می‌شود و پیشنهاد می‌شود اراضی دولتی برای آموزش به بخش خصوصی واگذار شود و در این استان برای سرمایه‌گذاری ظرفیت هست، اما موانع قانونی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: واگذاری زمین مشوق خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش است

تحصیل ۱۲ درصد دانش‌آموزان استان سمنان در مراکز آموزشی غیردولتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۲.۸۸ درصد دانش‌آموزان استان در مدرسه‌های غیردولتی از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند.

عادل خالقی هم در این نشست ابراز داشت: ۱۹‌ هزار و ۲۰۹ دانش آموز استان سمنان در مدرسه‌های غیردولتی و بقیه دانش‌آموزان در مراکز دولتی درس می‌خوانند.

وی ادامه داد: در مقایسه با آمار کشور فقط یک درصد دانش‌آموزان استان سمنان در مراکز غیردولتی درس می‌خوانند و باید این عدد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکهزار و ۱۰۰ آموزشگاه استان سمنان در سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از ۱۲۸ هزار و ۸۷۰ هزار دانش آموز است.

احمدمحمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه نیز در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان حضور داشت.

برای خواندن خبرهای بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خواندن خبرهای بیشتر اینجا کلیک کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha