رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: یوم‌الله ۱۳ آبان زمان تجلی وحدت، انسجام و اتحاد ملی است که رکن محوری اقتدار نظام و دوام و قوام آن در برابر هر تهدید، توطئه، خباثت و دشمنی تا به امروز بوده و هست.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی از پیشرفت و افتدار ملت و دولت ایران در هراس است، عنوان کرد: آمریکا می خواست سوریه را نابود کند اما با مقاومت ملت آن کشور و همچنین حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شکست سنگینی را متحمل شدو  قصد داشت همان فتنه را در ایران پیاده کند اما همانند گذشته مقابل اتحاد ملت ما شکست خورد.

وی افزود: دولت رئیسی در همین مدت کوتاه در عرصه های مختلف موفقیت‌های بزرگی داشته که می توان به افزایش و تزریق پنج هزار مگاوات برق به شبکه برق کشور، جبران بدهکاری ۴۸۰ هزارمیلیارد دلاری که از دولت گذشته به جا مانده بود و نیز واکسیناسیون همگانی علیه کرونا که کار بی نظری بود، اشاره کرد و همه اینها دشمن را عصبانی کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: این موفقیت‌ها برای دشمنان ما سخت شده و اگر این مسیر و موفقیت‌ها ادامه  یابد، ایران اسلامی چه اقتدار و عظمتی را کسب خواهد کرد. دشمنان امروز به حوزه هایی وارد می شوند تا به کشور ما ضربه بزنند که دولت در همه آنها عملکرد موفقی دارد و در واقع دولت بی تفکر آمریکا و صهیونیست ها از این تلاش موفق دولت مردمی عصبانی است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: استقلال و شکوفایی اقتصادی ایران در منطقه و جهان و عجز و ناتوانی آمریکا در برابر سایر کشورها ، باعث شده تا این کشور قصد فریب جوانان ما را داشته باشد و در کشور اغتشاش ایجاد کند اما همانند سایر نیرنگ‌های و توطئه های شیطان بزرگ، این بار نیز تیر آنان به سنگ خورده و ملت و جوانان ما به خوبی از ترفندهای دشمنان آگاه و مطلع و در برابر آنها هوشیار هستند.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: در برهه کنونی نیز همانند صدر اسلام شاهدیم تمامی کفارو دشمنان انقلاب در یک طرف قرار گرفته اند و سعی دارند مقابل قدرت و عظمت ملت ما ایستاده و این انسجام و اتحاد را خدشه دار کنند اما کار آنان بازی با آتش است و می دانند که این بار هم در مقابل اراده ملت ما عاجز و ناتوان هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز ۱۳ آبان به عنوان نماد استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: امروز روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و حضور پرشکوه و بی‌نظیر مردم در خیابانها و ابراز انزجار آنها از آمریکا و دشمنان این کشور و نظام ستودنی است و از سوی دیگر هرچه آمریکا را خشمگین ترو عصبانی‌تر کنیم، باعث شادی و سرور ملت ایران اسلامی و سایر ملل آزاده جهان خواهد شد.

وی اظهار کرد: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، تفسیر اقتدار، قدرت و استمرار راه شهیدان و انقلاب است و مردم با حضور یکپارچه خود به جبهه کفر نشان دادند و ثابت کردند که همچنان پای آرمانهای انقلاب ایستاده و دست از انقلاب نخواهند کشید.