رشت - ایرنا - مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان گیلان گفت: در زمان حاضر، ۲۵۰۰ دانشجو برای تعلیم و تربیت آینده سازان کشور در این استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم صفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) شهر عنوان کرد: این تعداد دانشجو در پردیس خواهران و برادران شهرهای رشت، فومن و رودسر تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی تلاش و فعالیت می کند، افزود: این دانشگاه از مراکز دانشگاهی پراهمیت و تاثیرگذار کشور است که سهم بسزایی در توسعه و پیشرفت علمی و فرهنگی دارد.

مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان گیلان کار همه معلمان و دانشجویان را انسان سازی عنوان کرد و بیان داشت: تعلیم و تربیت درست با ترکیب دانش و مهارت اتفاق می افتد که یکی از وظایف مهم دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بر اساس اساسنامه و ساختار؛ حاکمیت گرا و مردمی گرا است، افزود:در دولت سیزدهم با روی کارآمدن دکتر رئیسی به عنوان رئیس جمهور به دانشگاه فرهنگیان توجه شده اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی دارد.

صفری با اشاره به توسعه همه جانبه دانشگاه فرهنگیان در گیلان اظهار داشت: توسعه در شهرستان ها بزرگترین اتفاقی است که پس از تشکیل هیات امنا دانشگاه فرهنگیان در استان انجام شد تا معلمانی شایسته برای آموزش و پرورش، فرزندان آینده کشور تربیت کنیم.

وی در ادامه با تشریح برنامه های دانشگاه فرهنگیان در بخش های مختلف فرهنگی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت با رقابت ۵۰۰ نفر از برگزیدگان قرآنی در رشته های مختلف قرآنی طی ماه های گذشته، برگزاری برنامه هفتگی قرآنی توسط کانون های قرآن و عرت و فرهنگی و محفل انس با قرآن نمونه ای از این برنامه ها در گیلان است.