کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ابتکار امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج مردمی در کشور گفت: امروز در فتنه‌ها و آشوب‌های دشمنان علیه کشورمان این دیدگاه بلند و بی‌نظیر امام (ره) را در خصوص اهمیت تشکیل ارتش بسیج مردمی را درک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت « مصطفی علما» روز پنجشنبه به مناسبت هفته بسیج در دیدار با بسیجیان و فرماندهان استان در حسینیه امام خمینی (ره)، افزود: این تشکل عظیم مردمی بسیج، برای پاسداری از اسلام پای در عرصه وجود نهاد، زیرا استکبار با اصل اسلام کار دارد، شیعه و سنی هم ندارد.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند اسلام ناب تعطیل شود، گفت: تنها همین اسلام ناب جرات یافت به سیاست های استعماری آن ها نهیب بزند، لذا امام راحل چون ذوب در اسلام بود، معیارهای ارزشمند اسلامی را با تشکیل بسیج معرفی کرد و به دنیا مطرح نمود.

وی از بسیجیان به عنوان مخلصانی که در دفاع مقدس امتحان خود را پس داده اند، یاد کرد و گفت: بسیجیان امتحان خود را در عقب راندن دشمن در دوران دفاع مقدس پس داده اند، دشمن تا دندان مسلحی که نصف دنیا از آن ها حمایت می کرد و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمدند، در آن زمان بسیجیان با بذل جان خود و گذشتن از تمام خواسته های دنیوی خود دین خود را به ملت و کشور ادا کردند.

آیت الله علما افزود: در دوران دفاع مقدس بهترین بچه های این سرزمین برای دفاع از کشور شهید شدند تا امروز ایران اسلامی آنچنان قدرتی پیدا کند که آمریکا نمی تواند به آن چپ نگاه کند.

وی اظهار کرد: مردم ایران فرزندانشان را در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام و دین خدا ۲ تا ۲ و سه تا سه تقدیم کردند زیرا می دانستند تمام هدف دشمنان از راه اندازی جنگ از بین بردن اسلام است.

آیت الله علما با بیان اینکه دین اسلام یک مجموع کامل برای مدیریت دنیا و آخرت بشر است، گفت: پیامبر اسلام (ص) در دستور به سفیرش در یمن از او می خواهد اسلام را با تمام ابعاد سیاسی، دینی، اقتصادی و اجتماعی اش اجرا کند و در توصیه حضرت محمد (ص) به او این نکته به خوبی پیدا است که قصد ایشان تشکیل حکومت اسلامی است.

کسانی که در آشوب ها نیروی انتظامی را به رگبار می بندند مزدور هستند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود، در خصوص آشوب های روزهای اخیر گفت: شاید عده ای به خاطر گرانی، بیکاری، شرایط سخت زندگی و ازدواج دست به اعتراض زده باشند اما آنهایی که ماموران ما را به رگبار می بندند مزدور هستند و توسط دشمنان اجیر شده‌اند.

آیت الله علما، اظهار کرد: اگر امکان اشتغال، ازدواج و درآمد برای جوانان فراهم می شد، مطمئنا شاید خیلی از این حوادث رخ نمی داد، زیرا کسی که متاهل باشد و کار و درآمد ثابت دارد دیگر دنبال این کارها نمی رود هرچند باید به توان مالی دولت نیز نگاه کنیم.

وی صف آشوبگران و اغتشاش گران را از صف معترضان جدا دانست، بیان داشت: اینها بچه های خود ما هستند و می شود با موعظه و توجیه آنها را به راه آورد، آنها ایران قبل از انقلاب را ندیدند برای همین الان درک نمی کنند که کشور در جهان چه جایگاهی دارد  و اگر به آنها گفته شود، دست از این کارها برمی دارند.

دشمنان با فرهنگ اسلامی ملت ایران مشکل دارند

امام جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: گرانی و مشکلات همیشه هست و رفع شدنی است اما دشمنان ما در اصل با اسلام و فرهنگ اسلامی ملت ایران مشکل دارند و جوانان مطمئن باشند به دنبال حل مشکلات آنها نیستند.

آیت الله علما اضافه کرد: دشمنان در راه اندازی این فتنه ها می خواهند مردم ایران از فرهنگ اسلامی شان که عامل توانمندی، عزت و قدرت آنها است فاصله بگیرند و دوری کنند.

وی گفت: اصل و اساس دشمنی دشمنان مخالفت با دین است برای همین هم مسجد هامبورگ را بستند تا مسلمانان آنجا جمع نشوند و در آشوب ها به مظاهر دینی حمله می کنند، آنها با دغدغه های جوانان کاری ندارند آنها فقط به دنبال هدف خودشان یعنی دوری مردم از دین و اسلام هستند.

آیت الله علماء در خصوص اهمیت حفظ اسلام تأکید کرد: باید ببینیم حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) برای چه خود و خانواده و بهترین یاران خود را فدا کرد؟ مگر بجز برای احیای اسلام بود، زیرا این دین است که مردم را هدایت و مدیریت می کند و مردم به وسیله دین در طریق درست انسانیت قرار می دهد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اهمیت اسلام و ضرورت حفظ و حراست از آن بیان داشت: باید با چنگ و دندان انقلاب اسلامی را حفظ کنیم، زیرا امروز دنیا از حیات و ممات امام راحل حساب می برد، چون در گذشته این گونه نبودیم ما مزدور غرب بودیم.