تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

رشت - ایرنا - مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از لحاظ دسترسی شهری بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های کشور است و با هفت پله صعود از لحاظ تعداد پرواز در ارزیابی فرودگاه‌ها از رتبه ۱۸ به ۱۱ ارتقا یافت.

سید محسن میرحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۸۰ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۸ مقصد تهران، مشهد مقدس، بندرعباس، اهواز، عسلویه، شیراز، کیش و نجف اشرف انجام می شود.
وی اظهار داشت: پروازهای یادشده توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، آسمان، ایران ایرتور، کیش ایر، آتا، کارون، پویا و ساها انجام می شود.
مدیرکل فرودگاه گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن فصل سرد و آمادگی این فرودگاه در شرایط خاص جوی عنوان کرد: مانور عملیات زمستانی با هدف آمادگی نیروهای انسانی در واحدهای عملیات هوانوردی و فرودگاهی و نیز بررسی تجهیزات و امکانات پشتیبانی مربوطه انجام شده است.
میرحسینی عنوان کرد: اولویت فرودگاه ها بر اساس دستورالعمل‌ها، سطوح پروازی در ایرساید (محدوده تحت کنترل در فرودگاه) اعم از باند پرواز، تاکسی وی‌ها و پارکینگ هواپیما است و ورودی فرودگاه تا ترمینال پروازهای داخلی و خارجی در اولویت بعدی قرار می گیرد.
وی گفت : به ارگانهای مستقر در فرودگاه سردارجنگل رشت نیز ماموریت داده شده که در زمان بارش برف با استفاده از منابع انسانی و تجهیزات خود نسبت به عملیات برفروبی محدوده خود اقدام نمایند.
وی ادامه داد: فرودگاه رشت تنها فرودگاه استان است و در زمان بحران بعنوان یکی از ارکان خدمت‌رسانی محسوب می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد و از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در شهر گردشگرپذیررشت واقع شده است؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد. ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب های آزاد است.