کاشان-ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان گفت: عدم استقبال جوانان از برخی رشته های ورزشی، به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و کمبود فضای ورزشی است.

محمدجواد سلامیان‌زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باید زیرساخت کافی ورزشی برای جذب ورزشکار داشته باشیم،در حال حاضر بحث استعدادیابی داریم اما تنها برای ۱۰ درصد جمعیت کاشان امکان تهیه زیرساخت لازم ورزشی را داریم.

وی اظهار کرد:این شهرستان با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک زمین چمن استاندارد فوتبال دارد و یک استادیوم ۱۵ هزار نفری هم داریم اما فقط برای تیم های حاضر در لیگ‌ های کشوری تنها قابلیت برگزاری ۲ بازی در هفته را دارد، کاشان در بخش رده پایه فوتبال ۱۰ تیم دارد و گاهی بازی استانی و کشوری در رده های پایه همزمان اعلام می‌شود و به همین دلیل در خصوص برگزاری مسابقات با مشکل مواجه هستیم.

وی اضافه کرد:زمین سه هزارنفری چند منظوره،پیست دومیدانی و ورزشگاه شهید ناصر فکری سه زیرساخت مهم و طرح نیمه تمام کاشان است که اگر این سه زیرساخت تکمیل شود بخش بزرگی از مشکلات زیرساختی ورزش این شهرستان رفع می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان در ادامه بیان کرد: زمین سه هزارنفری برای ورزش های فوتبال،والیبال و هندبال در کاشان داریم که تکمیل آن از اولویت ها و نیازهای ورزش شهرستان است،این زمین در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تکمیل و راه اندازی آن نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سلامیان‌زاده گفت:اگر سالن ورزشی سه هزار نفری تکمیل شود امکان میزبانی مسابقات کشوری و آسیایی را خواهیم داشت و این سالن ظرفیت بزرگی برای حوزه ورزش کاشان است.

وی افزود:دومیدانی ورزش ریشه داری در کاشان است و از گذشته در این رشته بخش‌های کشوری و جهانی داریم، در حال حاضر یک پیست دومیدانی در استادیوم ۱۵ هزار نفری داریم که نیمه تمام مانده و تکمیل آن نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار کرد:ورزشگاه شهید ناصر فکری کاشان که در مرکز شهر واقع شده و سه فاز دارد که سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و در حال حاضر فاز نخست و دوم آن اجرایی شده و تکمیل کامل آن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: ورزشگاه شهید فکری اگر تکمیل شود امکان ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران و علاقمندان رشته های شنا،فوتسال،بسکتبال و بوکس به نحو مطلوب را دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.