دمشق – ایرنا – "حسین فرجی" مسئول گروه اعزامی گل آرایی حرم رضوی که برای تزیین و گل آرایی حرم مطهر حضرت زینب (س) به مناسبت میلاد با سعادت دختر امیرالمومنین علی (ع) به دمشق سفر کرده، گفت: ۵۰ هزار شاخه گل برای تزیین حرم های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) توسط تولید کنندگان ایرانی اهدا و به دمشق حمل گردیده است.  

به گزارش ایرنا در دمشق، فرجی امروز (دوشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام برنامه هفته زینبی (س) که در محل سالن اجتماعات حرم زینب (س) برگزار شد، افزود: برای نهمین سال پیاپی هست که ۱۴ نفر از گل آرایان حرم رضوی برای تزیین حرم های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در زمان میلاد با سعادت حضرت زینب (س) به دمشق اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: تمام گل هایی که در اعیاد و جشن ها در حرم مطهر امام رضا(ع)، عتبات عالیات و حرم های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) ارسال و استفاده می شود، همگی هدایای تولیدکنندگان ایرانی بوده و آنها هیچ پولی به خاطر اینکار نمی گیرند.
فرجی با ابراز عقیده درخصوص گل های اهدایی برای نصب در حرم های مطهر اهل بیت (ع) در تمثیلی زیبا اظهار داشت: عقیده ما این است که تمامی گل های اهدایی همانند زائران اهل بیت (ع) انتخاب شده هستند و از آنها برای تزیین حرم های مطهر استفاده می شود و در عین حال گل های دنیایی از حرم های مطهر اهل بیت (ع) زینت می گیرند.


وی در عین حال گل های استفاده شده در حرم های مطهر را گل های دنیایی دانست و بیان داشت: گل های اصلی همان شهدا هستند که از حرم های شریف دفاع کردند و با نثار خون پاک خود به ما عزت و آرامش بخشیدند.
مسئول گروه گل آرایی حرم حضرت زینب (س) افزود: تمامی گل های استفاده و نصب شده در گل آرایی، پس از پایان مراسم و بعد از ضدعفونی و خشک کردن، به زائران هدیه می شود.
فرجی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با یاری خدا، خادمین گل آرایی حرم رضوی پس از ساخته شدن حرم های مطهر بقیع، آنجا را نیز گل آرایی کنند.


برنامه های فرهنگی هفته زینبی (س) امروز در محل سالن اجتماعات حرم مطهر حضرت زینب (س) و با حضور رسانه جمعی تشریح شد.
در ابتدای این مراسم، "ضیاء الحبش" دبیر این هفته فرهنگی نیز طی سخنانی در تشریح هفته زینبی (س) در حرم مطهر حضرت زینب (س) گفت: ۱۱ مجموعه فرهنگی و دینی در برگزاری مراسمی که به نام "هفته عزت زینبی" به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) نام گذاری شده با هم همکاری دارند